Η πιο έξυπνη μόνωση για το σπίτι από τους μαθητές του Πειραματικού Λυκείου Πανεπιστημίου Πατρών!
Με αφήνουν συνεχώς άναυδη οι 16χρονοι μαθητές που συμμετέχουν στο project της Μαθητικής «Εικονικής Επιχείρησης» του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece! Πόσο έξυπνες είναι οι ιδέες τους και πόσο σκληρά εργάζονται για να τις υλοποιήσουν!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Πειραματικού Λυκείου Πατρών σκέφθηκαν μια πολύ έξυπνη και οικολογική ιδέα για τη μόνωση κτιρίων. Και την ονόμασαν «KAIKAKU». Η μαθήτρια Ανδρονίκη Καραθανάση, Διευθύντρια Μάρκετινγκ της «ΚΑΙΚΑΚU», εξηγεί: «Γνωρίζοντας τις δυσκολίες ανακύκλωσης των ελαστικών, αλλά και τη σοβαρή επιβάρυνση που επιφέρουν στο περιβάλλον προτείναμε μια εναλλακτική μετα-χρήση τους. Τα θερμομονωτικά πάνελς από φελιζόλ που χρησιμοποιούνται για τη θερμομόνωση είναι μια κοστοβόρα και ενεργοβόρα διαδικασία που επιβαρύνει και μολύνει το περιβάλλον. Στόχος μας είναι να περιορίσουμε την παραγωγή ενός ακόμα πλαστικού (φελιζόλ), αλλά ταυτόχρονα να χρησιμοποιήσουμε ένα πολυμερές που έχει ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο χρήσης του και αποτελεί εν δυνάμει εξαιρετικά ανθεκτικό και μη ανακυκλώσιμο ρύπο.
Δημιουργήσαμε λοιπόν πάνελς από κόκκο ελαστικού με σκοπό να χρησιμοποιηθούν στη θέση των αντίστοιχων πάνελς φελιζόλ ως θερμομονωτικά αλλά και εν γένει μονωτικά (π.χ. ηχομονωτικά) σε οικίες και επαγγελματικά κτήρια», εξηγεί η Ανδρονίκη με το συμμαθητή «συνάδελφό» της Κωνσταντίνο Γιατρά, Προϊστάμενο Παραγωγής της «εταιρείας» να συνεχίζει: «Με πειραματική διάταξη και μοντέλα σπιτιών σε μικρογραφία που κατασκευάσαμε κάνουμε μετρήσεις θερμικής αγωγιμότητας, ώστε να δοκιμάσουμε την ποιότητα των πάνελς κοκκώδους ελαστικού σε πραγματικές συνθήκες. Πιστεύουμε ότι το προϊόν μας είναι εφάμιλλο, αν όχι καλύτερο ως μονωτικό υλικό, αλλά το συγκριτικό του πλεονέκτημα είναι ότι προσφέρει λύση στην ανακύκλωση ελαστικών. Αρωγός μας στην όλη προσπάθεια είναι ήταν η εταιρεία ΕΛΒΑΝ ΑΒΕΕ η οποία μας χορήγησε μια συσκευασία ενός τόνου Τρίμμα Καουτσούκ για τη δημιουργία των πάνελ τα οποία εκθέσαμε στη Μαθητική Εμπορική Μαθητική Έκθεση του ΣΕΝ/JA Greece που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα τον Απρίλιο του 2018.
Πολύτιμη στα παιδιά ήταν η βοήθεια της εθελόντριας-επιχειρηματικής συμβούλου Χρύσας Κάτσικα, Προϊσταμένης του Τμήματος Πωλήσεων της Τράπεζας Πειραιώς. Η κυρία Κάτσικα, που διέθεσε αφιλοκερδώς πολύ χρόνο για να υποστηρίξει και να καθοδηγήσει τα παιδιά, δήλωσε: «Ο ρόλος μου ως εθελόντρια στο πρόγραμμα είναι να αναδείξω στα παιδιά τα ταλέντα και τις δεξιότητες που το καθένα έχει. Να τους μεταβιβάσω ότι το μήνυμα της επιτυχίας των στόχων τους είναι να δουλεύουν με οργάνωση και με πνεύμα συνεργασίας και ενσυναίσθησης παραβλέποντας ασήμαντα γεγονότα. Η Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση» τα προετοιμάζει στην ολοκληρωμένη αντίληψη για μια μελλοντική πραγματική επιχείρηση με όλα τα στάδιά της. Με τις μαγικές λέξεις πρόκληση, επικοινωνία, εύρεση λύσεων, εποικοδομητική κριτική, ενθάρρυνση και σκληρή δουλειά τα παιδιά από τον κόσμο των βιβλίων θα μπορέσουν να μπουν με πιο ομαλό τρόπο στον σκληρό κόσμο της πραγματικότητας!»
Όπως εξηγούν σύσσωμα τα «στελέχη» της «Κaikaku», «τα ελαστικά των αυτοκινήτων κατασκευάζονται με σχετικά τυποποιημένες διαδικασίες σε περίπου 450 εργοστάσια στον κόσμο. Πάνω από 1 δισεκατομμύριο ελαστικά κατασκευάζονται ετησίως, κάνοντας τη βιομηχανία ελαστικών μια από τις πιο κερδοφόρες στον τομέα των πολυμερών. Δυστυχώς όμως τα ελαστικά είναι ιδιαίτερα ανθεκτικά και μη-βιοδιασπώμενα, ενώ καταλαμβάνουν πολύτιμο χώρο σε χώρους υγειονομικής ταφής. Το 2011, η Ευρώπη είχε στα χέρια της 3,2 εκατομμύρια τόνους χρησιμοποιημένα ελαστικά και - μπροστά στην επιτακτική ανάγκη ανακύκλωσής τους - κι έπειτα από συζήτηση μεταξύ μας, καταλήξαμε στην ιδέα να προτείνουμε μια τεχνική ανακύκλωσης, που είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον και η οποία επιτρέπει την επαναχρησιμοποίηση του βασικότερου παραγόμενου συστατικού στοιχείου των ελαστικών, το τρίμμα καουτσούκ».
Η λύση που προτείνει η «Κaikaku» είναι ρεαλιστική και πιθανόν να εφαρμοσθεί σε ευρεία κλίμακα. Μέσα από αυτή την ιδέα τα παιδιά επιδιώκουν να αποδείξουν ότι ένα προϊόν μπορεί ταυτόχρονα να είναι εμπορικό, οικολογικό και να συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος με ευθύνη.
«Θέλουμε να γίνουμε επιχειρηματίες, καθώς μας ιντριγκάρει και μας εντυπωσιάζει ο χώρος της ελεύθερης αγοράς, αφού δίνει δυνατότητες να εκφράσουμε έμπρακτα τη δημιουργικότητά μας», λένε με ενθουσιασμό τα παιδιά. «θέλουμε να αναπτύξουμε και να καλλιεργήσουμε τα ταλέντα μας, πάντα σε συνδυασμό με βαθιά επιστημονική γνώση που αποκτούμε στο Λυκειακό περιβάλλον. Η ιδέα προέκυψε από την αναζήτηση πρακτικότητας και εφαρμοστικότητας μιας οικολογικής γνώσης. Δεν είχαμε προηγούμενη εμπειρία στη δημιουργία Μαθητικής «Εικονικής Επιχείρησης». Ωστόσο με την βοήθεια των καθηγητών μας -Ελισάβετ Καραγιάννη (Οικονομολόγος), Αναστασία Λύρη (Μαθηματικός), Γεώργιος Φύττας (Φυσικός), Ιωάννης Χιωτέλης (Φυσικός)- καταφέραμε να καλλιεργήσουμε το επιστημονικό, διαχειριστικό, αναπτυξιακό αλλά ψυχολογικό κομμάτι που απαιτεί η επιχειρηματικότητα. Αισθανόμαστε κυρίως δημιουργικοί και εμπνευσμένοι. Αν και πρόκειται για «Εικονική Επιχείρηση», ωστόσο ενεργούμε σαν να επρόκειτο για πραγματική. Όσων από εμάς οι γονείς έχουν επιχειρήσεις νιώθουμε τα «γονίδια» να «ξυπνούν».
Και τα παιδιά καταλήγουν, τονίζοντας:
«Πιστεύουμε ότι πρέπει να αναπτυχθεί και να καλλιεργηθεί η νεανική επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, καθώς αποτελεί το ζητούμενο μοντέλο ανάπτυξης της επερχόμενης οικονομικής πραγματικότητας. Κρατικοδίαιτα μοντέλα έχουν πλέον αποτύχει ή περιοριστεί και μια νέα επιχειρηματικότητα ανατέλλει. Οι μαθητές πρέπει από τα μαθητικά τους χρόνια να εντρυφήσουν σε αυτό το πολυδύναμο πεδίο δράσης. Προτείνουμε το διαχωρισμό της επιχειρηματικότητας σε κατηγορίες (αγροτική επιχειρηματικότητα, «πράσινη» επιχειρηματικότητα, νέες τεχνολογίες, εφαρμογές, εστίαση κτλ.). Έτσι θα δώσουμε δυναμική σε σχολεία που βρίσκονται σε αγροτικές, ημιαστικές ή αστικές περιοχές να επιλέξουν το πεδίο δράσης που ταιριάζει καλύτερα στον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους»
Σχόλια