Οργανόγραμμα: Γνωρίζουν όλοι ποιο είναι το πόστο τους και ποιος είναι ο σκοπός τους;
Μία από τις μεγαλύτερες παρανοήσεις που υπάρχει στον επιχειρηματικό κόσμο, έχει να κάνει με την πραγματική σημασία που έχει η λέξη «προϊόν».
Το προϊόν δεν είναι απλώς οι ενέργειες που κάνει κάποιος, είναι αυτό που ΠΑΡΑΓΕΙ. Είναι το τελικό αποτέλεσμα των ενεργειών που κάνει. Αυτό ισχύει τόσο για προϊόντα που είναι αντικείμενα όσο και για υπηρεσίες.
Για παράδειγμα, το προϊόν ενός Συμβούλου Επιχειρήσεων δεν είναι η ανάλυση ενός ισολογισμού ή οι οδηγίες που δίνει σε έναν επιχειρηματία. Αυτές είναι οι ενέργειες που κάνει. Το προϊόν του είναι το αποτέλεσμα των ενεργειών του, δηλαδή «Μία επιχείρηση που έχει ανοδικές στατιστικές σε όλους τους τομείς».
Αν όλοι στην επιχείρησή σας έχουν σαφή κατανόηση του τι πρέπει να παράγει η επιχείρηση αλλά και του τι πρέπει να παράγουν οι ίδιοι ατομικά, τότε θα υπάρξει ευθυγράμμιση όλων των ενεργειών προς τη σωστή κατεύθυνση. Αν δεν έχουν σαφή κατανόηση, τότε ο καθένας θα συνεχίσει να κάνει αυτό που εκείνος νομίζει πως είναι το σωστό.
Το προϊόν ενός μέλους του προσωπικού ενδέχεται να αφορά ένα άλλο μέλος του προσωπικού και όχι απαραίτητα κάποιον εξωτερικό πελάτη.
Για παράδειγμα, το προϊόν μιας γραμματέα είναι «Ένας προϊστάμενος με περισσότερο ελεύθερο χρόνο και με όλες τις επικοινωνίες του σωστά διευθετημένες». Κανένα πρόβλημα. Ισχύει και σε αυτή την περίπτωση ό,τι αναφέραμε παραπάνω.
Δείτε πώς μπορεί να βοηθήσει εσάς και την επιχείρησή σας ένα οργανόγραμμα.
Καθίστε με κάθε ένα μέλος του προσωπικού σας ξεχωριστά και ξεκαθαρίστε μαζί του:
α) ποιο είναι το τελικό προϊόν της επιχείρησης και
β) ποιο θα πρέπει να είναι το δικό του προϊόν.
Μπορεί να ξαφνιαστείτε με κάποιες απόψεις που θα ακούσετε. Μη σταματήσετε αν δεν είστε σίγουρος πως έχουν ξεκαθαριστεί πλήρως τα παραπάνω. Το ξεκαθάρισμα των προϊόντων είναι ένα εργαλείο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε άμεσα, για να ευθυγραμμίσετε τις καθημερινές δραστηριότητες τις επιχείρησής σας και να αυξήσετε την ευημερία σας.
Σχόλια