NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Γιατί το self-branding οδηγεί στο χτίσιμο δυνατών business brands;

Γιατί το self-branding οδηγεί στο χτίσιμο δυνατών business brands;

Κατά τη διάρκεια ενός business coaching, μου απευθύνθηκε η εξής ερώτηση: «Έτσι όπως βλέπεις την επιχείρησή μας μέχρι στιγμής, τι πιστεύεις, που χωλαίνουμε;» Η απάντησή μου ήταν: «Δεν εκπαιδεύετε τους υπαλλήλους σας σε θέματα που αφορούν την ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων και δεν επενδύετε στο Self-Branding τους.» Με κοίταξαν λίγο περίεργα γιατί ίσως θα περίμεναν να αναφερόμουν σε θέματα διαδικασιών και οργάνωσης. Αυτά όμως έπονται, όπως θα δούμε και στη συνέχεια του άρθρου.

Η επιχειρησιακή κουλτούρα και το Self-Branding

Μέσα στην απάντησή μου ανέφερα τον όρο Self-Branding. Έναν όρο πολύ trendy, που πολλές φορές διαχωρίζεται από το business branding. Όμως, η επαγγελματική και προσωπική ζωή είναι αλληλένδετες. Η μελέτη επιχειρήσεων που κατάφεραν να χτίσουν ένα δυνατό brand μας δείχνει ότι πίσω απ’ αυτό υφίσταται μία δυνατή κουλτούρα. Και για να μπορεί να διαμορφωθεί αυτή η κουλτούρα, θα πρέπει τα άτομα που δουλεύουν μέσα σε μία επιχείρηση και ουσιαστικά είναι η επιχείρηση, να έχουν ασχοληθεί συνειδητά με το χτίσιμο του προσωπικού τους brand.

Γιατί...

  • Τότε μόνο θα βρίσκονται σ’ αυτήν την επιχείρηση γιατί πραγματικά ταιριάζουν μ’ αυτήν.
  • Τότε μόνο θα συνεργάζονται αρμονικά με τους συνοδοιπόρους τους, μιλώντας την ίδια γλώσσα, τόσο τη νοητική όσο και τη συναισθηματική.
  • Τότε μόνο θα εκφράζονται αυθεντικά, βγάζοντας προς τα έξω, προς τους εξωτερικούς τους πελάτες-συνεργάτες, αυτό που είναι πραγματικά, αυτό που αντιπροσωπεύουν, αυτό που πιστεύουν, αυτό για το οποίο πασχίζουν.
  • Τότε μόνο οι επιχειρήσεις θα είναι ελεύθερες. Δεν θα απαιτείται να εφαρμόζουν αυστηρούς ελέγχους και λεπτομερείς αξιολογήσεις. Δεν θα απαιτείται να περιορίζουν τους ανθρώπους τους και να τους επιβάλλουν συγκεκριμένους κανόνες ως προς τον τρόπο έκθεσής τους στα social media και όχι μόνο.
  • Τότε μόνο θα είναι δυνατόν να δημιουργούνται οριζόντιες ομάδες, οι οποίες θα μπορούν να αυτό-οργανώνονται και να διαχειρίζονται ιδέες και projects που έχουν αληθινή αξία και δεν στοχεύουν μόνο στο κέρδος.
  • Τότε μόνο θα υπάρχει διαφάνεια. Και οι άνθρωποι σήμερα πλέον την απαιτούν. Σύμφωνα με έρευνα που υλοποιήθηκε στις ΗΠΑ, το 83% των ανθρώπων θεωρούν ότι ο Νο1 λόγος που τους κάνει να εμπιστευτούν μία επιχείρηση είναι το πόσο διαφανής και ειλικρινής είναι στο εσωτερικό της, στις διαδικασίες που χρησιμοποιεί, αλλά και στον τρόπο που επικοινωνεί με τον έξω κόσμο. Το πόσο διαφανής είναι σε σχέση με την ποιότητα των προϊόντων/υπηρεσιών που παρέχει.

Οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος

Όλα τα προαναφερόμενα αποτελούν κομμάτια του παζλ και συνθέτουν το brand μιας επιχείρησης.

Φανταστείτε ότι έχετε μπροστά σας ένα νόμισμα. Αν στην μια του πλευρά γράφει brand τότε στην άλλη θα γράφει κουλτούρα. Και επειδή ζούμε στην εποχή της ταχύτητας και του internet, αυτό το νόμισμα περιστρέφεται συνεχώς με πολύ υψηλή ταχύτητα, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να βγάζουν προς τα έξω αυτό που είναι, την κουλτούρα τους δηλαδή, θέλοντας και μη.

Αν αυτή η κουλτούρα δεν έχει δημιουργηθεί από ανθρώπους με αυτεπίγνωση, με υψηλή Συναισθηματική Νοημοσύνη και με θέληση να είναι ηγέτες τους εαυτού τους, τότε, όσο καλά σχεδιασμένη κι αν είναι η εικόνα της επιχείρησης, το brand της δηλαδή, όσο καλά οργανωμένη κι αν είναι σε επίπεδο διαδικασιών, όσο καλή στρατηγική κι αν έχει αναπτύξει, πάντα με βάση αυτά που θα ήθελε να πετύχει, τότε θα ξεμπροστιαστεί. Και τότε δεν σώζεται με τίποτα!

Αν θέλετε λοιπόν να έχετε μια επιχείρηση που θα δουλεύει ρολόι, που θα την αγαπούν οι άνθρωποι που θέλετε και «πρέπει» να την αγαπούν, δεν έχετε παρά να υποστηρίξετε το χτίσιμο του self-brand των εσωτερικών σας πελατών, των ανθρώπων που συν-εργάζονται μαζί σας και που συμβάλλουν στην της επιχείρησής σας, στη λειτουργία της και τελικά στη δημιουργία του brand της.

Πηγές: MarketingCharts, “Honesty Is the Best Corporate Policy,” January 27, 2010

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr