7 τρόποι για να κάνετε την επιχείρηση σας να ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές
Η αποτελεσματική διαφοροποίηση αποτελεί μια από τις κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρές επιχειρήσεις, καθώς αναγκάζονται να ανταγωνιστούν μεγάλους κολοσσούς. Σε έναν κόσμο όπου ο ανταγωνισμός αποτελεί το νούμερο 1, είναι δύσκολο να διαφοροποιηθείτε και να δημιουργήσετε την δική σας μοναδική εταιρική ταυτότητα. Δύσκολο... όχι αδύνατο όμως!
Παρακάτω παρουσιάζονται 7 τρόποι για να βοηθήσετε την επιχείρηση σας να ξεχωρίσει από το πλήθος και να δημιουργήσετε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων. Πόσοι από αυτούς αποτελούν μέρος της δικής σας στρατηγικής διαφοροποίησης?
- Παρέχετε ουσιαστική εξυπηρέτηση πελατών: Αντιμετωπίστε τους πελάτες σας ως εξέχουσες προσωπικότητες ακόμα κι αν δεν δραστηριοποιήστε στο κλάδο των υπηρεσιών. Η πεποίθηση ότι η εξυπηρέτηση πελατών έχει σημασία μόνο στον κλάδο των υπηρεσιών είναι μύθος. Όλοι οι πελάτες έχουν την προσδοκία για μια εξαιρετική εξυπηρέτηση και δεν θα συμβιβαστούν με αναμονή σε μεγάλες ουρές ή λαμβάνοντας αγενείς απαντήσεις και κακεντρεχή σχόλια. Περίπου το 75% των πελατών θεωρούν την εξυπηρέτηση τους ως το ισχυρότερο τεστ για την εικόνα μιας επιχείρησης. Πολλές εταιρίες πλέον, μικρές και μεγάλες, φαίνεται να στρέφουν την προσοχή τους στους πελάτες καθώς αντιλαμβάνονται το ρεύμα που μπορεί να δημιουργήσει ένας πιστός και ικανοποιημένος πελάτης.
- Αναγνωρίστε τα λάθη και διορθώστε τυχόν προβλήματα: Οι πελάτες έχουν την τάση να εξισώνουν την εμπειρία τους με την εταιρική ταυτότητα (brand). Αυτό σημαίνει πως εάν έχουν μια άσχημη καταναλωτική εμπειρία μπορούν εύκολα να διαγράψουν και το αντίστοιχο προϊόν ή εμπορικό σήμα. Και δυστυχώς η αρνητική ανατροφοδότηση και δυσφήμηση εξαπλώνεται τρομερά γρήγορα μέσω των κοινωνικών δικτύων ή ακόμα και από στόμα σε στόμα. Πρέπει να είστε σε θέση να βελτιώνετε την εμπειρία του πελάτη, ακόμα κι αν αυτό σας βγάζει από τον δρόμο σας. Είναι σημαντικό να δέχεστε τα λάθη και τα προβλήματα που προκύπτουν, ακόμα κι αν δεν τα έχετε προκαλέσει εσείς. Οι πελάτες προτιμούν τις επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν τα προβλήματα και παρέχουν λύσεις έναντι αυτών που αγνοούν την ύπαρξη τους. Είναι γεγονός ότι η σχέση σας με έναν πελάτη μπορεί να γίνει ισχυρότερη από ότι ήταν προηγουμένως, αν χειριστείτε σωστά κάποιο πρόβλημα τους.
- Να είστε ειλικρινείς για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας: Η ειλικρίνεια δεν είναι απλά η καλύτερη πολιτική, οφείλει να είναι η κύρια πολιτική σας. Δεν είναι δυνατή η παράδοση την ημέρα που έχετε συμφωνήσει; Καλέστε και ενημερώστε τον πελάτη σας. Έχει δημιουργηθεί λάθος πληροφόρηση γύρω από την προσφορά κάποιου προϊόντος; Επικοινωνήστε άμεσα και διαπραγματευθείτε την τιμή με τον πελάτη σας. Εάν αντιληφθούν οι πελάτες σας ότι λέτε ψέματα θα χάσουν την εμπιστοσύνη τους και πολύ πιθανό να διαδώσουν αρνητικά σχόλια για την επιχείρηση σας. Ένα κοινό πρόβλημα των επιχειρήσεων είναι η δυσκολία τους να μοιραστούν τα «άσχημα νέα». Στην πραγματικότητα, όμως, όσο πιο γρήγορα ενημερώσετε και μοιραστείτε κάποιο πρόβλημα, τόσο περισσότεροι πελάτες θα σας εμπιστευθούν. Φροντίστε λοιπόν να είστε ειλικρινείς για να χτίσετε την εμπιστοσύνη με το κοινό σας.
- Παρουσιάστε κάτι καινούργιο: Συνεχίστε να τροφοδοτείτε την επιχείρηση σας, υιοθετώντας νέες τεχνολογίες και εισάγοντας νέα προϊόντα, λύσεις ή ακόμα και καινοτόμες διαδικασίες. Για παράδειγμα, αξιοποιήστε τα κοινωνικά μέσα και τις εφαρμογές για κινητά, καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός αγοραστών προτιμάει να συνεργάζεται και να επικοινωνεί μαζί σας μέσω τηλεφώνου. Προσπαθήστε να ακολουθείτε τις τάσεις τις εποχής και να κρατάτε το ενδιαφέρον των πελατών σας αμείωτο.
- Ενισχύστε την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη σας: Ενώ ορισμένοι μπορεί να υποστηρίξουν ότι η κύρια ευθύνη μιας εταιρείας είναι να φροντίζει τους βασικούς ενδιαφερόμενους, όπως τους πελάτες, εργαζόμενους και προμηθευτές, οι ειδικοί πιστεύουν ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να προσφέρουν και στην κοινωνία. Έχοντας έναν κοινωνικό αντίκτυπο, οι επιχειρήσεις καταφέρνουν να παραμένουν στο μυαλό των πελατών, να ενισχύουν την καλή θέληση και συχνά να αυξάνουν τα έσοδά τους.
- Ξεκινήστε ένα Blog: Οι περισσότερες εταιρίες που «βλέπουν» μπροστά είναι ήδη εξοικειωμένες με τα οφέλη του blogging. Εάν περνάτε απαρατήρητοι στο διαδίκτυο, εάν αναζητάτε έναν νέο τρόπο να μοιραστείτε τις ιδέες σας, ήρθε η ώρα να ασχοληθείτε με το εταιρικό blogging. Μπορείτε να γράφετε το περιεχόμενο μόνοι σας ή συνδυαστικά με τους υπαλλήλους τους. Πολλές εταιρείες, επίσης, προσλαμβάνουν εξωτερικούς συνεργάτες για να δημιουργήσουν το κατάλληλο περιεχόμενο. Προσοχή όμως! Φροντίστε να επικεντρωθείτε σε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, καθώς το καθαρά διαφημιστικό κείμενο θα οδηγήσει τους αναγνώστες μακριά. Προσελκύστε λοιπόν τους πελάτες σας, προβάλλοντας τους ψυχαγωγικό, εκπαιδευτικό και ενημερωτικό περιεχόμενο που θα τους παρακινήσει να μάθουν περισσότερα πράγματα για εσάς και την επιχείρηση σας.
- Προσφέρετε εγγυήσεις: Μπορείτε να εγγυηθείτε την παράδοση της επόμενης ημέρας; Είστε αρκετά βέβαιοι για το προϊόν ή την υπηρεσία σας; Αν ναι, να το εγγυηθείτε. Προσθέτοντας αυτού του είδους τη διασφάλιση στη στρατηγική μάρκετινγκ δείχνει στους πελάτες σας ότι ενδιαφέρεστε πραγματικά για την ικανοποίησή τους. Εδώ είναι το μόνο πράγμα που πρέπει να θυμάστε: είναι υποχρεωτικό να στηρίξετε την εγγύησή σας όταν θα έρθει η ώρα.
Ο ανταγωνισμός είναι θεμιτός. Αυτό σημαίνει περισσότερες επιλογές υψηλής ποιότητας για τους πελάτες. Αλλά σίγουρα δεν παύει να είναι μια πρόκληση για τους επιχειρηματίες. Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν τρόποι για να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές σας. Δεν είναι περίπλοκο, αλλά χρειάζεται πρωτίστως αλλαγή στη νοοτροπία. Προσπαθήστε να είστε «διαφορετικοί» ξεκινώντας από τα θεμέλια σας και όχι από την επιφάνεια.
Σχόλια