NEWSFLASH...
Οικονομική κρίση
ανάγνωση

Η κρίση πλήττει και την ελληνική αγορά παιχνιδιών

Η κρίση πλήττει και την ελληνική αγορά παιχνιδιών
19_07_2012 | 07:53 15_11_2016 | 11:07

«Το παιχνίδι τείνει να γίνει είδος πολυτελείας για την ελληνική οικογένεια». Την άποψη αυτή εκφράζει μεγαλοστέλεχος μίας από τις μεγαλύτερες αλυσίδες παιχνιδιών στη χώρα μας, καταρρίπτοντας τον... μύθο πλέον ότι οι ελληνικές οικογένειες, εν μέσω κρίσης, δεν περικόπτουν έξοδα που έχουν σχέση με τα παιδιά τους.

Οι επιδόσεις των μεγαλύτερων αλυσίδων και των εταιρειών παιχνιδιών, με μειωμένη κερδοφορία και σαφώς μειωμένα περιθώρια κέρδους για το 2011, έρχονται να επιβεβαιώσουν του λόγου το αληθές, την ίδια στιγμή που μία αλυσίδα του κλάδου, η ΚΟΥΚΟΥ, έχει ενταχθεί στο άρθρο 99 και άλλη μία, η Perfect Toys Πανταζόπουλος, αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας. Ιδιάζουσα περίπτωση αποτελεί ο όμιλος Jumbo, ο οποίος ωστόσο έχει σαφώς πιο διευρυμένο αντικείμενο σε σχέση με τα παραδοσιακά «παιχνιδάδικα»: Ο μεγαλύτερος εγχώριος όμιλος παιχνιδιών, ειδών bebe, παιδικού βιβλιοχαρτοπωλείου και συναφών προϊόντων στην Ελλάδα ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι για τη χρήση Ιούλιος 2011 - Ιούνιος 2012 κινήθηκε εντός του ετήσιου στόχους με συνολικό τζίρο 494,29 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο κατά 0,88%, ενώ θετικά κινήθηκε και η κερδοφορία του ομίλου, γεγονός το οποίο η διοίκηση αποδίδει στη συνεχή διεύρυνση του δικτύου εν μέσω κρίσης αλλά και στην καλύτερη απόδοση, σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά, του ήδη υπάρχοντος δικτύου καταστημάτων.

Οι Θυγατρικές Ξένων Ομίλων

Ζημιές για πρώτη φορά εφέτος παρουσίασε η Mattel AEBE, θυγατρική του παγκοσμίου κολοσσού της Mattel με δραστηριότητα σε 150 χώρες και 30.000 εργαζομένους παγκοσμίως και brands όπως τα Fisher Price και η Barbie. Η εταιρεία, η οποία κλείνει εφέτος μία 25ετή πορεία στην ελληνική αγορά στον τομέα της προώθησης παιχνιδιών στην Ελλάδα, στην Κύπρο, στην Τουρκία και τη Βουλγαρία μέσω ενός δικτύου διανομής, που αποτελείται κυρίως από καταστήματα παιχνιδιών, υπερμάρκετ και cash & carry shops είχε ζημιές ύψους 728 χιλ. ευρώ και μειωμένες πωλήσεις κατά 14,5%, στα 33 εκατ. ευρώ. Καλύτερες επιδόσεις είχε η Playmobil Hellas, επίσης θυγατρική ξένου ομίλου στη χώρα μας, της γερμανικής Brandstaetter- Playmobil, η οποία δραστηριοποιείται από το 1989 στην Ελλάδα: Αν και η εταιρεία κλείνει χρήση τον Μάρτιο, η διοίκηση δηλώνει ικανοποιημένη από τις επιδόσεις της θυγατρικής στην Ελλάδα, όπου ο τζίρος διαμορφώνεται στα πέριξ των 13 εκατ. ευρώ. Μειωμένα έσοδα είχε η Hasbro Hellas, από τον κλάδο επίσης του χονδρικού εμπορίου παιχνιδιών, με τζίρο στα 1,6 εκατ. ευρώ και κέρδη στα 120 χιλ. ευρώ.

Οι Αλυσίδες Παιχνιδιών

Αυξημένο τζίρο, συμπίεση ωστόσο των περιθωρίων κέρδους της λόγω και της πολιτικής προσφορών που ακολούθησε μέσα στο έτος λόγω της κρίσης είχε για το 2011 το μεγαλύτερο αμιγώς «παιχνιδάδικο», τα γνωστά πολυκαταστήματα Μουστάκας. Η γνωστή αλυσίδα είχε αύξηση τζίρου κατά 15,4% το 2011, στα 25,8 εκατ. ευρώ, μείωση ωστόσο της κερδοφορίας της σχεδόν στο ήμισυ, στα 585 χιλ. ευρώ. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία, με 26ετή παρουσία στην ελληνική αγορά, εξετάζει το ενδεχόμενο επέκτασής της εκτός της Αττικής, όπου αυτή τη στιγμή διαθέτει ένα δίκτυο οκτώ καταστημάτων, κίνηση ωστόσο η οποία λόγω της κρίσης γίνεται με ιδιαίτερα συντηρητικά βήματα.

Αντίστοιχα, και η αλυσίδα Early Learning Center, ναι μεν αυτή τη στιγμή τηρεί στάση αναμονής όσον αφορά το δίκτυό της στην Ελλάδα, ωστόσο εξετάζει την επέκτασή της στα Βαλκάνια. Σημειωτέον ότι το δίκτυο της γνωστής αλυσίδας που διαχειρίζεται η εισηγμένη Ι. Κλουκίνας Ι. Λάππας ΑΕ διαθέτει περί τα 20 καταστήματα στην Ελλάδα και 6 στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και για το 2011 είχε μικρή αύξηση στην κερδοφορία, στα 467 χιλ. ευρώ και μικρή μείωση τζίρου. Η διοίκηση της εταιρείας επισημαίνει ότι δεν μπορεί να προχωρήσει σε προβλέψεις ως προς το τι μέλλει γενέσθαι εφέτος στην εγχώρια αγορά, δεδομένης της ψυχολογίας των καταναλωτών, που... ανεβοκατεβαίνει λόγω της γενικότερης οικονομικής ρευστότητας.

Mειωμένες πωλήσεις και κερδοφορία είχε και η αλυσίδα Perfect Toys Πανταζόπουλος, η οποία αντιμετωπίζει το συνηθισμένο πλέον πρόβλημα της πλειονότητας των αλυσίδων του λιανεμπορίου αυτή τη στιγμή, αυτό της ρευστότητας. Η εταιρεία είχε κέρδη προ φόρων για το 2011 στα 68 χιλ. ευρώ.

Η βορειοελλαδική αλυσίδα ΚΟΥΚΟΥ, αν και εντάχθηκε στο άρθρο 99, έχοντας επιτύχει αρχική συμφωνία με τους πιστωτές της, στην πορεία δεν είχε την ίδια υποστήριξη. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τράπεζες και προμηθευτές έχουν κλειστές τις «κάνουλες» για την εταιρεία, παρά τις κινήσεις εξορθολογισμού και συρρίκνωσης που επέφεραν μείωση στις πωλήσεις σε ποσοστό πέριξ του 50% για το 2011.

Διαβάστε εδώ το άρθρο της Στεφανίας Σούκη στο kerdos.gr

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr