9 τρόποι για να διαπιστώσεις αν όντως έχεις μια δυνατή επιχειρηματική ιδέα
Για να ξεκινήσετε τη δική σας επιχείρηση, χρειάζεται κάτι περισσότερο από μια ιδέα. Χρειάζεται μια ιδέα που να λειτουργεί. Σίγουρα βοηθάει να είναι κάποιος παθιασμένος, τόσο για την ιδέα του όσο και για την επιχειρηματικότητα γενικότερα, αλλά είναι κρίσιμο να είσαστε ρεαλιστές και καλά ενημερωμένοι πριν μπείτε σε αυτή την διαδικασία.
Μια ιδέα, όσο συναρπαστική κι αν φαίνεται εκ πρώτης όψεως, δεν είναι πάντα κατάλληλη ώστε να διατηρήσει την προσοχή του κοινού. Πρέπει να κάνετε την απαραίτητη έρευνα για να προσδιορίσετε εάν και πώς μπορεί η ιδέα σας να μετατραπεί σε μια βιώσιμη επιχείρηση.
Οι παρακάτω 9 ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν να επεξεργαστείτε την ιδέα καλύτερα και να διαπιστώσετε αν αξίζει να προχωρήσετε ή όχι.
- Λύνει κάποιο πρόβλημα; Οι επιχειρηματικές ιδέες που καταφέρνουν να επιβιώσουν είναι εκείνες που λύνουν κάποιο πρόβλημα, με κάποιο τρόπο. Σκεφτείτε λοιπόν αν η ιδέα σας καλύπτει και προσφέρει λύση σε κάποιο υπάρχον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι φίλοι, η οικογένεια, οι συνάδελφοι σας κλπ. Τότε οι πιθανότητες είναι υψηλές για να βρίσκει εφαρμογή και σε ένα ευρύτερο κοινό το οποίο θα ανταποκριθεί στο άκουσμα της.
- Θα πλήρωνε κάποιος για να την αποκτήσει; Μια ιδέα παραμένει απλώς μια ιδέα μέχρι να υπάρξει ένας συνδεδεμένος πελάτης που πληρώνει για αυτή. Οποιοσδήποτε μπορεί να υποτιμήσει μια ιδέα, αλλά κανείς δεν μπορεί να υποτιμήσει ένα σύνολο πελατών που πληρώνουν για να αποκτήσουν ένα προϊόν. Μην ξεχνάτε πως οι πελάτες είναι αυτοί που επικυρώνουν μια ιδέα και καθορίζουν τις πιθανότητες επιτυχίας.
- Ποια είναι η τιμή; Μόλις καθορίσετε το πρόβλημα που λύνει η ιδέα σας, πρέπει να καθορίσετε τόσο την αξία που προσφέρει στους δυνητικούς πελάτες όσο και τι ποσό θα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για την παρεχόμενη αξία. Παρατηρείται συχνά να βγαίνουν προϊόντα στην αγορά τα οποία διατίθενται σε χαμηλότερη τιμή από αυτή που θα προσέφερε το κοινό για να τα αποκτήσει.
- Υπάρχει το κατάλληλο μερίδιο αγοράς; Χωρίς κάποιο μερίδιο αγοράς, η ιδέα σας δεν θα μπορέσει ποτέ να εκτοξευτεί από το έδαφος. Πρέπει να προσδιορίσετε εάν υπάρχει μια εξειδικευμένη αγορά για την ιδέα, αφού πρώτα έχετε βεβαιωθεί ότι προσφέρει μια βελτιωμένη λύση σε μια αναγνωρισμένη ανάγκη. Για να εντοπίσετε σε ποιο μερίδιο αγοράς απευθύνεστε απαιτείται έρευνα γύρω από τον αντίστοιχο κλάδο, τις τάσεις της αγοράς, την επενδυτική δραστηριότητα καθώς και τις προτιμήσεις των δυνητικών πελατών.
- Είστε αρκετά παθιασμένοι με την ιδέα σας; Η επιχείρησή που θα δημιουργήσετε πιθανότατα θα απαιτεί πολύ από το χρόνο σας, οπότε βεβαιωθείτε ότι είστε αρκετά παθιασμένοι με αυτό για να το κάνετε με επιτυχία. Είναι σημαντικό η επιχειρηματική σας ιδέα να είναι κάτι που σας ενδιαφέρει πραγματικά, και όχι μόνο επειδή φαίνεται ότι θα μπορούσε να είναι επικερδής. Δεδομένου ότι η έναρξη μιας επιχείρησης απαιτεί υπερβολικό χρόνο, ενέργεια και υπομονή, ιδανικά θα πρέπει να διαθέτετε τόσο πάθος για την ιδέα σας όσο και τεχνικές ικανότητες για την υλοποίηση της.
- Έχετε τεστάρει την ιδέα σας; Δεν μπορείτε να γνωρίζετε αν η επιχειρηματική σας ιδέα είναι βιώσιμη μέχρι να την δοκιμάσετε σε αγνώστους. Τεστάρετε την ιδέα σας, όχι μόνο σε φίλους που θα είναι ευγενικοί για να πούνε την αλήθεια, αλλά και σε άγνωστους ανθρώπους που θα συνθέτουν το ιδανικό κοινό σας και στη συνέχεια ακούστε τα σχόλια τους. Εάν θεωρήσουν την ιδέα σας φανταστική και ρωτάνε πως μπορούν να την αποκτήσουν, ξέρετε ότι είστε στο σωστό δρόμο, αλλά αν είναι λιγότερο ενθουσιασμένοι, πιθανώς να χρειαστεί να επαναπροσδιορίσετε την ιδέα σας.
- Είστε ανοιχτοί σε συμβουλές; Εάν δεν είστε ανοιχτοί να αλλάξετε ή να προσαρμόσετε την ιδέα σας ώστε να ταιριάζει με αυτό που θα ήθελαν οι πελάτες σας, ίσως να μην αξίζει να ακολουθήσετε την επιχειρηματική σας ιδέα. Η επιτυχία έρχεται όταν είστε πρόθυμοι να ακούσετε και να σκεφτείτε τις συμβουλές των άλλων. Οι περισσότερες ιδέες αναπροσαρμόζονται και αλλάζουν μέχρι να βγουν στην αγορά. Το να είστε μη ανεκτικοί και δυσκίνητοι στις αλλαγές μπορεί να αποβεί μοιραίο για την επιχείρηση σας.
- Πως θα εμπορευτείτε την ιδέα σας; Πολλοί επιχειρηματίες σκέφτονται τα προβλήματα που θα επιλύσει η επιχειρηματική τους ιδέα, αλλά όχι το πώς προτίθενται να εμπορευθούν την ιδέα τους στους πελάτες. Η στρατηγική μάρκετινγκ είναι αυτή που θα καθορίσει εάν η επιχειρηματική σας ιδέα είναι καλή ή όχι. Αν έχετε μια σταθερή στρατηγική αγοράς και ένα αξιοπρεπές προϊόν, θα είστε πιθανώς επιτυχημένοι. Αν όμως έχετε ένα εξαιρετικό προϊόν χωρίς ιδέα πώς να προσεγγίσετε πιθανούς πελάτες, τότε θα είναι πολύ δύσκολο να το πετύχετε.
- Έχετε ρεαλιστικούς στόχους; Όσο ενθουσιασμένοι κι αν είστε για την επιχειρηματική σας ιδέα, είναι σημαντικό να παραμείνετε προσγειωμένοι και να είστε ρεαλιστές. Επειδή έχετε ένα όραμα και αποφασίζετε να το υλοποιήσετε δεν σημαίνει ότι θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα. Ενώ μπορεί να έχετε μια ιδέα που είναι πρωτότυπη, επαναστατική ή μπροστά από την εποχή της, πρέπει να υπάρχει και μια πραγματική, σταθερή αγορά για να εξασφαλίσει την επιτυχία της. Κάθε νέα επιχειρηματική προσπάθεια πρέπει να έχει και μια βιώσιμη αγορά στην οποία μπορείτε να απευθυνθείτε και να πουλήσετε σήμερα- όχι θεωρητικά ή με την προϋπόθεση ότι μάλλον υπάρχει μέλλον σε αυτή την αγορά.
Ανεξάρτητα από το πόσο πρωτότυπη είναι η ιδέα σας, η επιτυχία της επιχείρησής σας θα βασίζεται πάντοτε στο πόσο αφοσιωμένοι και ανθεκτικοί είστε στο να κάνετε την ιδέα σας πραγματικότητα.
Σχόλια