7 παράτολμες αποφάσεις που άλλαξαν για πάντα το επιχειρείν [video]
Κάποιες φορές χρειάζεται κάτι παράτολμο και με μεγάλο ρίσκο για να φέρει την επιτυχία. Και κάποιες από αυτές τις φορές, η απόφαση αυτή μπορεί να αλλάξει μια ολόκληρη αγορά ή ακόμη και τον τρόπο που σκέφτονται οι άνθρωποι
Η ιστοσελίδα Fast Company συγκέντρωσε, σε πρόσφατο άρθρο, μερικές από τις πιο παράτολμες αποφάσεις που πήραν διάφοροι CEO, τις σημαντικότερες από τις οποίες σας παρουσιάζουμε παρακάτω.
H. J. Heinz, 1897: Κατά τη διάρκεια μιας περιόδου ανησυχίας των καταναλωτών γύρω από θέματα που σχετίζονταν με την ασφάλεια των τροφίμων, ο «βασιλιάς της κέτσαπ» ήταν ο πρώτος που άρχισε να δέχεται το κοινό στο εργοστάσιο του και να πραγματοποιεί περιηγήσεις σε αυτό. Με αυτόν τον τρόπο, κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη του και να δέχεται ακόμη και 20.000 επισκέπτες στο εργοστάσιο, σε ετήσια βάση.
William Wrigley Jr, 1915: Ο Wrigley θέλησε να αυξήσει τις πωλήσεις του προϊόντος του, που δεν ήταν άλλο από τις τσίχλες που παρήγαγε. Αποφάσισε λοιπόν να στείλει δωρεάν δείγματα σε 1,5 εκατομμύριο σπίτια Αμερικανών που διέθεταν τηλέφωνο. Η προσπάθεια του είχε επιτυχία και ξεκίνησε παράλληλα και την πρακτική του direct marketing, μια βιομηχανία που αποτιμάται σήμερα σε πολλά δισεκατομμύρια.
Walt Disney, 1954: Όταν ο Disney σχεδίασε το ψυχαγωγικό πάρκο Disneyland, απευθύνθηκε στο τηλεοπτικό δίκτυο ABC για την απαιτούμενη χρηματοδότηση, με αντάλλαγμα την παιδική σειρά Disneyland. Η συγκεκριμένη σειρά έμελλε να αποτελέσει μια τρομερή διαφήμιση για το πάρκο και να μείνει στον τηλεοπτικό αέρα για τα επόμενα τριάντα χρόνια. Το ABC είναι σήμερα μέρος της Walt Disney Company.
Katharine Graham, 1971: Ως επικεφαλής της εφημερίδας Washington Post, η Graham αποφάσισε να δημοσιεύσει - μαζί με τους New York Times και λίγο πριν την IPO της εταιρείας - τα Pentagon Papers, στα οποία εντοπίζονταν αποκαλυπτικές πληροφορίες για την εμπλοκή των ΗΠΑ στον πόλεμο του Βιετνάμ. Ως αποτέλεσμα, κατάφερε να ανεβάσει το κύρος της εφημερίδας και να αποτελέσει μέρος ενός σημαντικού επιτεύγματος για την ελευθερία του Τύπου, εμπνέοντας ολόκληρες γενιά δημοσιογράφων.
Steve Jobs, 1984: Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Macintosh, ο Jobs θα βγάλει τον υπολογιστή από μια τσάντα και, μετά από μια μικρή παρουσίαση, η συσκευή θα πει: «Hello, I’m Macintosh. It sure is great to get out of that bag». Το σύνολο εκείνης της παρουσίασης αναφέρεται πως άλλαξε τον τρόπο που πραγματοποιούνται από τότε οι επιδείξεις τεχνολογικών προϊόντων, με παρόμοιες πρακτικές να χρησιμοποιούνται ακόμη και στις μέρες μας.
Ted Turner, 1997: Ο ιδρυτής του CNN εκπλήσσει, αποφασίζοντας εκείνη την χρονιά να δωρίσει 1 δισεκατομμύριο δολάρια στα Ηνωμένα Έθνη, σε μια ανακοίνωση που αναφέρεται πως δεν ήταν προσυμφωνημένη, δημιουργώντας το United Nations Foundation. Η απόφαση του Turner, που βοήθησε στη δημιουργία υποστηρικτικών προγραμμάτων σε χώρες όπως η Ζάμπια και η Κένυα, θεωρείται πως επηρέασε και άλλους δισεκατομμυριούχους στο θέμα των φιλανθρωπιών, όπως ο Bill Gates.
Debbi Fields, 1977: Την πρώτη μέρα στη νέα της επιχείρηση, η Fields έβαλε στόχο να πουλήσει μπισκότα συνολικής αξίας 50 δολαρίων, μετά από στοίχημα με τον άντρα της. Τελικά, η συνολική αξία έφτασε τα 75 δολάρια, με την Fields να βγαίνει στον δρόμο και να καλεί τον κόσμο να δοκιμάσει τα προϊόντα της. Η ίδια θα βρεθεί αργότερα να αναλύει υπολογιστικά μοντέλα και πωλήσεις, επηρεάζοντας στην πορεία και τον τρόπο που λειτουργούν από τότε οι αλυσίδες εστιατορίων.
Σχόλια