Ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι υπηρεσίες video banking, η παροχή, δηλαδή, υποστήριξης από μια τράπεζα προς τους πελάτες της μέσω τηλεδιάσκεψης. Πρόκειται για ένα αναδυόμενο κανάλι επικοινωνίας μέσω του οποίου τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα καινοτομούν, εξυπηρετώντας το καταναλωτικό κοινό κάνοντας χρήση των νέων τεχνολογιών.
Μια καλύτερη οπτική επί του θέματος μας δίνει πρόσφατη έρευνα της vidyo, μιας εταιρείας που παρέχει λύσεις του είδους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 4.144 καταναλωτές (σε 4 χώρες) και 288 χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (σε 43 χώρες) και διαχωρίζει το video banking σε δύο κατηγορίες: στο εξ αποστάσεως (online video banking) και σε εκείνο που πραγματοποιείται μέσω συστήματος και χώρου που παρέχει η τράπεζα (in-branch video banking).
Σύμφωνα με την έρευνα, πολλά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν το video banking για εμπλουτισμό της εμπειρίας των πελατών και βελτίωσης της λειτουργικής αποδοτικότητας. 4 στα 5 (82%) προσφέρουν ή σκοπεύουν να προσφέρουν υπηρεσίες του είδους, με το 20% των προαναφερθέντων να έχει μια πλήρως λειτουργική υπηρεσία και το 35% να την έχει πλήρως αναπτύξει ή να βρίσκεται σε στάδιο δοκιμών.
Στα σημαντικότερα πλεονεκτήματα που αναφέρουν οι τράπεζες για το video banking συμπεριλαμβάνεται η εικόνα καινοτομίας που δημιουργείται, ο αυξημένος βαθμός ικανοποίησης του πελάτη, η γρηγορότερη παροχή υπηρεσιών, οι στενότερες σχέσεις με τον πελάτη και η αυξημένη αφοσίωση αυτού αλλά και ο μειωμένος φόρτος εργασίας στα υποκαταστήματα.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το ποσοστό όσων χρησιμοποίησαν κάποια υπηρεσία video banking και ανέφεραν πως θα ήταν πρόθυμοι να το ξανακάνουν. Έτσι, το 85% όσων έκαναν χρήση online video banking δείχνει την προθυμία και την ικανοποίηση τους, με το ποσοστό να φτάνει στο 90% για όσους δοκίμασαν λειτουργίες video banking μέσω των συστημάτων που προσφέρει η εκάστοτε τράπεζα.
Σχεδόν όλοι, ανεξάρτητα από την ηλικία, το φύλο, την κοινωνικοοικονομική κατάσταση ή την κατάσταση εργασίας τους, είναι εξίσου πιθανό να κάνουν χρήση υπηρεσιών του είδους
Την ίδια στιγμή, η πλειοψηφία συμφώνησε να πάρει μέρος σε video banking όταν προσκλήθηκε σε αυτό, με το 74% να αφορά σε online video banking και το 71% σε in-branch. Μόνο μια μικρή μειοψηφία αρνήθηκε να πάρει μέρος, εμφανίζοντας ως αιτία το ότι θεώρησαν πως δεν θα τους βοηθούσε με τη συναλλαγή που ήθελαν να πραγματοποιήσουν, το ότι δεν ήθελαν να ξοδέψουν χρόνο για κάτι καινούργιο αλλά και το ότι πίστευαν πως δεν διέθεταν τον απαραίτητο εξοπλισμό.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, είναι εσφαλμένη η αντίληψη που υπάρχει σύμφωνα με την οποία μόνο τα άτομα συγκεκριμένων κατηγοριών είναι πιθανό να χρησιμοποιήσουν το video banking. Στην πραγματικότητα, σχεδόν όλοι, ανεξάρτητα από την ηλικία, το φύλο, την κοινωνικοοικονομική κατάσταση ή την κατάσταση εργασίας τους, είναι εξίσου πιθανό να είναι πρόθυμοι να κάνουν χρήση υπηρεσιών του είδους.
Στην Ελλάδα, η Eurobank ξεκίνησε πρόσφατα να προσφέρει την υπηρεσία v-Banking στους επιχειρηματικούς πελάτες της. Αυτό αφορά σε μια προηγμένη μορφή τηλεδιάσκεψης, με προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, μέσω video κλήσης υψηλής ευκρίνειας, από τον χώρο του πελάτη και με ασφάλεια, με τους εξειδικευμένους συμβούλους της Eurobank ή με όποιο άλλο στέλεχος χρειαστεί.
Η τράπεζα αναφέρει πως μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας, που υλοποιείται σε συνεργασία με την Cosmote, παρέχονται άμεση εξυπηρέτηση χωρίς αναμονή, ανταλλαγή και επεξεργασία εγγράφων σε πραγματικό χρόνο, διαδραστικό ημερολόγιο για προγραμματισμό συναντήσεων, συμβουλευτικές υπηρεσίες και υποστήριξη, περιήγηση και διαδραστικές παρουσιάσεις χρηματοοικονομικών τραπεζικών προϊόντων και εξατομικευμένη επικοινωνία μέσω chat και e-mail
Η τράπεζα υπογραμμίζει πως, μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας, εγκαινιάζει έναν πλήρη κύκλο ψηφιακής αναβάθμισης, με την υιοθέτηση και νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Σχόλια