Αν κάνει κάποιος μια δημοσκόπηση σχετικά με το ποια είναι τα αγαπημένα τους μαθήματα, σίγουρα τα μαθηματικά δεν θα βρίσκονται στις πρώτες επιλογές. Το ίδιο ίσχυε και για μένα όταν ήμουν μαθητής ακόμα και φοιτητής. Μπορεί να μην ήταν ο εφιάλτης μου όπως για κάποιους άλλους αλλά σίγουρα δεν ήταν και ένα από τα αγαπημένα μου. Περνώντας τα χρόνια όμως άρχισε να αλλάζει η γνώμη μου για αυτά. Άρχισα να καταλαβαίνω ότι η κατανόηση και η αποδοχή της λογικής των μαθηματικών δεν σε βοηθάει μόνο στον τομέα της επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων αλλά και άλλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει κάποιος στη διάρκεια της ζωής του. Άρχισα τότε να καταλαβαίνω ότι υπάρχει μια «μαγεία» και μια κρυμμένη αλήθεια μέσα σε αυτά που αν είσαι διατεθειμένος να την ανακαλύψεις και έτοιμος να τη δεχθείς, τότε μόνο κερδισμένος μπορεί να είσαι. Και αυτό γιατί θα εκπλαγείς με το πόσες εφαρμογές, πραγματικές ή μεταφορικές αυτών μπορείς να βρεις στη καθημερινή σου ζωή.
Για του λόγου το αληθές πάμε να δούμε ένα παράδειγμα της εφαρμογής αυτών στον τομέα της προσωπικής ανάπτυξης του ατόμου:
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε την εξίσωση Π*Ε*Δ=Μ, στην οποία συντελεστές είναι οι εξής:
Π = Το Παρελθόν μας
Ε= Η Εστίαση μας
Δ= Η Δράση μας
και
Μ= Το Μέλλον μας
Αν αντικαταστήσουμε τώρα τους παραπάνω συντελεστές προκύπτει η παρακάτω εξίσωση:
Παρελθόν * Εστίαση * Δράση = Μέλλον .
Αν θέλουμε να επηρεάσουμε θετικά το μέλλον μας τότε θα πρέπει να «υπακούσουμε» στους νόμους των μαθηματικών και να εστιάσουμε στα θετικά στοιχεία του παρελθόντας μας αναλαμβάνοντας όμως παράλληλα και θετική δράση.
Πιστεύω ότι ο καθένας από εμάς, ασχέτως από το επίπεδο των μαθηματικών του, γνωρίζει ότι αρκεί ένας από του παράγοντες που βρίσκονται στο αριστερό σκέλος της εξίσωσης να είναι μηδέν και τότε αυτομάτως το αποτέλεσμα αυτής είναι μηδέν ή αν ένας από τους παράγοντες του αριστερού σκέλους της εξίσωσης είναι αρνητικός και τότε αυτομάτως και το δεξιό σκέλος αυτής θα είναι υποχρεωτικά αρνητικός.
Για να δούμε τώρα πως αυτό μπορεί να μεταφερθεί και πρακτικά στη ζωή μας, θα θέσουμε τα παρακάτω «Μαθηματικά» ερωτήματα και καλείται ο καθένας να δώσει τι δικές του απαντήσεις:
Αν η εστίαση μας είναι στο «αρνητικό» Παρελθόν μας, ποιο θα είναι το μέλλον μας;
Αν η εστίαση μας είναι στο «θετικό» Παρελθόν μας αλλά η Δράση μας είναι μηδενική, ποιο θα είναι το μέλλον μας;
Αν το παρελθόν μας έχει θετικό πρόσημο (έχουμε επιτύχει δηλαδή κάτι ) και η δράση μας μέχρι τώρα ήταν θετική αλλά ξαφνικά αρχίζουμε να μην κάνουμε αυτά που πρέπει, αρχίζουμε δηλαδή να μην προσέχουμε πχ την υγεία μας, τη συμπεριφορά μας, τους πελάτες μας, την ποιότητα της δουλειάς μας, ποιο θα είναι το μέλλον μας;
Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι αν θέλουμε να επηρεάσουμε θετικά το μέλλον μας τότε θα πρέπει να «υπακούσουμε» στους νόμους των μαθηματικών και να εστιάσουμε στα θετικά στοιχεία του παρελθόντας μας αναλαμβάνοντας όμως παράλληλα και θετική δράση.
Σχόλια