Η Moosend ιδρύθηκε από τον Γιάννη Ψαρρά, CEO & Head of Technology στην εταιρεία, και τον Παναγιώτη Μελισσαρόπουλο, υπεύθυνο για το business development και το operations, όχι απλά για να φτιάξουν άλλο ένα τεχνολογικό startup αλλά γιατί συνειδητά ήθελαν να ξεκινήσουν κάτι δικό τους και παράλληλα να προσφέρουν μια άρτια πλατφόρμα email marketing στις επιχειρήσεις.
Την περίοδο εκείνη οι δυο τους εργάζονταν σε διαφορετικούς κλάδους, ο Γιάννης στις μεγαλύτερες επενδυτικές τράπεζες (Goldman Sachs, JP Morgan) και ο Παναγιώτης στον κατασκευαστικό κλάδο. Από τα μέσα του 2012 ο Παναγιώτης άρχισε να ασχολείται full time με τo Moosend, ενώ ο Γιάννης άφησε τη δουλειά του στο Λονδίνο λίγο αργότερα. Από την ίδρυση της, η επιχείρηση αναπτύσσεται συνεχώς και έχει πλέον χιλιάδες πελάτες σε δεκάδες κλάδους σε όλον τον κόσμο. «Είμαστε περήφανοι για τους ανθρώπους μας, καθώς όλοι μαζί έχουμε καταφέρει να φτάσουμε το Moosend να κοιτάει στα μάτια παγκόσμιους γίγαντες του email marketing» δήλωσε αρχικά ο Γιάννης Ψαράς, στην συνέντευξη που παραχώρησε στο epixeiro.gr.
Τι το ξεχωριστό προσφέρει το Moosend, ποια τα οφέλη και πώς ακριβώς λειτουργεί;
Το Moosend είναι μια πλήρης πλατφόρμα email marketing. Είναι η online εφαρμογή που χρησιμοποιούν επιχειρήσεις και επαγγελματίες για να αποστείλουν μαζικά email, όπως είναι ένα εβδομαδιαίο newsletter. Μέσα στην πλατφόρμα μας μπορεί κανείς να διαχειριστεί τη λίστα του, να σχεδιάσει newsletters, να τα αποστείλει, να δει στατιστικά για open rates και άλλα, και πάνω από όλα να αυτοματοποιήσει όλη τη διαδικασία του email marketing με τη χρήση σύγχρονων marketing automations. Πρόσφατα, μάλιστα, λανσάραμε νέα automations με website tracking, τα οποία χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις για να χτίσουν ακόμα πιο έξυπνους αυτοματισμούς για το site και το eshop τους, όπως για παράδειγμα ένα abandoned cart sequence.
Για εμάς η επιτυχία είναι ένας διαρκής δρόμος προς ένα όραμα, χωρίς να ξέρεις τι σε περιμένει στην επόμενη στροφή
Ποιο είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα;
Με πολλή δουλειά όχι μόνο για το χτίσιμο της πλατφόρμας αλλά και για τη δημιουργία μιας πραγματικά αξιόλογης ομάδας ανθρώπων που εργάζονται για τους χρήστες μας, έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε ένα μοναδικό συνδυασμό δυνατών σημείων: Πλούσια τεχνικά χαρακτηριστικά, ανταγωνιστικές τιμές, ευκολία στη χρήση της πλατφόρμας και δυνατό τμήμα εξυπηρέτησης πελατών. Αυτοί είναι οι λόγοι που το 70% των πελατών μας εγκαταλείπουν τον ανταγωνισμό και έρχονται σε εμάς.
Ποια ήταν η ιδέα, η έμπνευση πίσω από την δημιουργία του Moosend;
Όταν ξεκινήσαμε θέλαμε να δημιουργήσουμε το αντίπαλον δέος του MailChimp, του αμερικανικού κολοσσού στον κλάδο του email marketing. Η Ευρώπη μέχρι τότε δεν είχε δυνατούς παίκτες. Εμείς αποφασίσαμε να το αλλάξουμε αυτό. Έτσι ξεκινήσαμε από την Ελλάδα, αποκτήσαμε αμέσως τους πρώτους πελάτες έτσι ώστε να κάνουμε validate το προϊόν μας και να έχουμε cash flow, και ακολούθως επεκταθήκαμε σταδιακά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Τα τελευταία χρόνια, με πλήρως στελεχωμένα τμήματα Marketing και Sales, αλλά και έχοντας αποκτήσει φήμη διεθνώς, έχουμε βγει έξω από τα ευρωπαϊκά σύνορα.
Πώς κρατάτε το κίνητρο ζωντανό στην ομάδα;
Παρόλο που έχουμε μεγαλώσει γρήγορα και αυτή τη στιγμή στην εταιρία εργάζονται 30 άτομα με έδρα την Αθήνα και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, καταφέρνουμε να διατηρούμε το οικογενειακό κλίμα που είχαμε από την αρχή. Φροντίζουμε να υπάρχει διαρκής επικοινωνία εντός του κάθε τμήματος αλλά και στην εταιρία συνολικά. Εκτός γραφείου, συχνά συναντιόμαστε για ψυχαγωγικές δραστηριότητες Όλοι οι άνθρωποί μας ενδιαφέρονται πραγματικά για την επιτυχημένη πορεία του Moosend και την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών μας.
Τι σημαίνει επιτυχία για εσάς; Τι έχετε καταφέρει ως τώρα;
Για εμάς η επιτυχία είναι ένας διαρκής δρόμος προς ένα όραμα, χωρίς να ξέρεις τι σε περιμένει στην επόμενη στροφή. Και αυτό είναι το ωραίο, να ανακαλύπτουμε και να δημιουργούμε επιτυχημένες στιγμές καθώς προχωράμε. Κάθε μέρα που θα βελτιώσουμε κάτι στην πλατφόρμα μας, θα ακούσουμε από κάποιον πελάτη καλά λόγια, θα βοηθήσουμε έναν νέο πελάτη να απλοποιήσει τη διαδικασία του email marketing, είναι για εμάς επιτυχία. Ήδη έχουμε καταφέρει να ανταγωνιζόμαστε τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις email marketing και αυτό χτίζοντας παράλληλα την πιο επιτυχημένη εταιρία email marketing software στην ελληνική αγορά.
Τι θέλετε να δείτε το Moosend να κατορθώνει σε 5 χρόνια από τώρα;
Oι χρήστες email θα ξεπεράσουν τα 3,7 δισ. το τέλος του 2017 και εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 4,1 δισ. χρήστες μέχρι το τέλος του 2021, σύμφωνα με έρευνα της Radicati Group. Αυτό σημαίνει ότι το email είναι ένα κανάλι επικοινωνίας που διαρκώς επεκτείνεται. Επίσης, είναι ο καλύτερος τρόπος online για τις εταιρίες να κερδίσουν και να διατηρήσουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους. Και οι επιχειρήσεις το γνωρίζουν, γι’ αυτό και διαρκώς επενδύουν περισσότερο στο email marketing. Εμείς στο Moosend θέλουμε να συνεχίσουμε να στεκόμαστε αντάξια δίπλα στους κολοσσούς της διεθνούς αγοράς και να αναπτυσσόμαστε συνεχώς τόσο από άποψη ποιότητας των υπηρεσιών και αρτιότητας των χαρακτηριστικών της πλατφόρμας όσο και από άποψη οικονομικών μεγεθών. Μεγάλο στοίχημα για εμάς είναι η Αμερική και η Ινδία, χώρες στις οποίες έχουμε ήδη διεισδύσει.
Μπορεί κανείς να ξεκινήσει μια startup χωρίς λεφτά και χωρίς επενδυτές;
Όταν ξεκινήσαμε το Moosend μαζί με τον Παναγιώτη και τον τότε συν-δημιουργό Δημοσθένη Αρκουδέα που έχει πλέον αποχωρήσει, στηριχθήκαμε σε δικά μας κεφάλαια. Καταφέραμε να κλείσουμε τις πρώτες συμφωνίες από την αρχή, οπότε δεν χρειαστήκαμε εξωτερική χρηματοδότηση. Οι τάσεις της αγοράς και η ενεργή προσπάθεια στην ανάπτυξη του πελατολογίου μας συνέβαλαν στο να μεγαλώνει η εταιρία με ρυθμό της τάξης του 100% κάθε οκτώ περίπου μήνες. Αυτό που βοήθησε είναι ότι γρήγορα κάναμε validate το product και νιώσαμε τη σιγουριά ότι έχουμε στα χέρια μας ένα δυνατό software που το ζητάει η αγορά. Και στη συνέχεια επιλέξαμε το δρόμο της ανεξαρτησίας από εξωτερικές πηγές χρηματοδότησης.
Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε επιχειρηματίες που τώρα είναι στο ξεκίνημα;
Να αποφασίσουν να κυνηγήσουν το όνειρό τους. Όλα είναι εφικτά, και αν το πάρουν απόφαση, θα βρουν τον κατάλληλο τρόπο να δημιουργήσουν μια επιτυχημένη υπηρεσία ή προϊόν. Μπορεί για κάποιο διάστημα να χρειαστεί να διατηρήσουν την πρωινή δουλειά τους. Μπορεί να χρειαστεί να ξεπεράσουν φόβους και ανασφάλειες. Μπορεί να αντιμετωπίσουν δυσκολίες που στην αρχή φαίνονται ανυπέρβλητες. Αν επιμείνουν στην απόφασή τους, τότε θα το καταφέρουν.
Σχόλια