Η Λέλα Δρίτσα είναι Co-Founder της Nannuka, μαζί με τις Κατερίνα Λάμπρου και Ναταλία Λεβή. Είναι επίσης υπεύθυνη της στρατηγικής επικοινωνίας αλλά πάνω από όλα είναι μια στοργική και χαμογελαστή μαμά με 2 παιδάκια. Προέρχεται από τον χώρο της επικοινωνίας και της διαφήμισης και μίλησε στο epixeiro.gr.
Το Nannuka.com είναι μία online υπηρεσία, βραβευμένη με τα E-volution award 2015 & 2016, Papastratos Start Up Hellenic Awards και Get In The Ring, στην οποία οι γονείς βρίσκουν τον επαγγελματία που αναζητούν για τη φύλαξη και τη φροντίδα, τη δημιουργική απασχόληση και την εκπαίδευση των παιδιών, έως τα 18 τους χρόνια. Οι χρήστες δημιουργούν ένα προφίλ και αποκτούν πρόσβαση στα βιογραφικά των επαγγελματιών (babysitter, παιδαγωγοί, καθηγητές, μαίες, ψυχολόγοι, μουσικοί, κ.ά. ), τα οποία παρουσιάζονται με κάθε λεπτομέρεια, περιλαμβάνοντας τις σπουδές τους, προϋπηρεσία, συστάσεις, κ.ά. Ύστερα, αφού βρουν τον κατάλληλο υποψήφιο, στέλνουν αίτημα για επικοινωνία και εκεί ξεκινά η εμπειρία.
Υπάρχει όμως και μια εναλλακτική επιλογή, κατά την οποία αντί να αναζητούν και να ψάχνουν οι ίδιοι οι γονείς ένα – ένα τα προφίλ, έχουν την δυνατότητα να αναρτήσουν μια αγγελία ούτως ώστε οι επαγγελματίες να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους εφόσον πιστεύουν ότι τους ενδιαφέρει η θέση.
Οι δύσκολοι καιροί που ζούμε προσφέρουν ευκαιρίες για επιχειρηματικότητα
Ποια ήταν η ιδέα πίσω από την δημιουργία της Nannuka;
Η έμπνευση πίσω από τη δημιουργία, πέρα από το κενό που υπήρχε στην αγορά για το πού και πώς θα βρούμε τον κατάλληλο άνθρωπο για τα παιδιά μας ώστε να συνδυάσουμε οικογενειακή και επαγγελματική ζωή, ήταν και βιωματική. Ως μαμάδες και οι 3 μας, είχαμε αντιληφθεί την έντονη ύπαρξη αυτού του κενού, τόσο από την μεριά των γονιών όσο και από την πλευρά των επαγγελματιών που ζητούσαν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αλλά δεν ήξεραν πού να απευθυνθούν. Ενώσαμε επομένως δύο διαφορετικές ανάγκες σε μία.
Ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον της Nannuka;
Το όραμα μας για τη Nannuka αν με ρωτούσε κάποιος πριν ένα χρόνο θα ήταν να μεγαλώσει και να βγει εκτός συνόρων. Τώρα όμως που βρισκόμαστε στην Ιταλία και συγκεκριμένα σε Μιλάνο και Ρώμη εδώ και ένα χρόνο και στο Λονδίνο εδώ και 2 μήνες, που ήταν το μεγάλο μας στοίχημα, μπορώ να πω πως ζούμε το όραμά μας! Θέλουμε να έχουμε συνεχώς ανοδική πορεία σε αυτές τις αγορές και ενδεχομένως στη συνέχεια να επεκταθούμε και αλλού. Σίγουρα θέλουμε όλο και περισσότεροι γονείς να βρίσκουν τον άνθρωπο που αναζητούν αλλά και οι επαγγελματίες να βρίσκουν τρόπους και ευκαιρίες να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.
Τι σημαίνει επιτυχία για εσάς;
Επιτυχία σημαίνει να καταφέρεις να κάνεις πράξη αυτό που υπόσχεται η υπηρεσία σου σε όσο δυνατόν περισσότερους αποδέκτες. Επιτυχία σημαίνει να έρχονται γονείς και να λένε “Ευχαριστούμε, προσφέρατε μεγάλη αλλαγή στις ζωές μας’’. Ή “Μας σώσατε!”. Αυτό είναι επιτυχία: να είσαι σε θέση να προκαλέσεις μια αλλαγή στην κοινωνία, να προσφέρεις μια λύση για μια υπαρκτή ανάγκη και να διευκολύνεις εμπράκτως τις ζωές των κατοίκων της.
Πώς παραμένει ζωντανό το κίνητρο στην ομάδα μετά από 3 χρόνια γεμάτα επιτυχίες;
Υπάρχουν πολλά σημεία σε όλη αυτήν την διαδρομή. Υπήρξε η αποτυχία, η επιτυχία, η περίοδος αμφισβήτησης, ανασύνταξης δυνάμεων… Μετά από 3 χρόνια μπορώ να πω πως το κίνητρο μένει ζωντανό γιατί βλέπουμε τους καρπούς μας να ανθίζουν, τις οικογένειες να βρίσκουν τον άνθρωπό τους, τους επαγγελματίες να βρίσκουν εργασία και, συνολικά, τη Nannuka να εξελίσσεται σε μια υγιή επιχείρηση με δυνατότητες επέκτασης και στο εξωτερικό. Όλες αυτές οι επιτυχίες σου προσφέρουν το κίνητρο να εργαστείς ακόμα πιο σκληρά για να κατορθώσεις ακόμα περισσότερους στόχους.
Μπορεί μια startup να ξεκινήσει δίχως χρήματα και χωρίς επενδυτές;
Μπορεί κάποιος να ξεκινήσει μια startup χωρίς χρήματα αν δεν χρειάζεται αρχικάμεγάλους πόρους, αν είναι π.χ. κάτι σε online μορφή, όμως αν θέλει να μεγαλώσει και να ωριμάσει, να βγάλει όλο του το potential, τότε σίγουρα χρειάζονται από πίσω κάποιοι επενδυτές, που θα έχουν αντιληφθεί τις δυνατότητες και την σπουδαιότητα του εγχειρήματος και θα στηρίξουν την προσπάθεια για να φτάσει την πλήρη δυναμική της.
Τι συμβουλή έχετε να δώσετε σε νέους startuppers;
Να λύνουν πραγματικές ανάγκες γιατί οι δύσκολοι καιροί που ζούμε προσφέρουν ευκαιρίες για επιχειρηματικότητα. Πρέπει να πιστέψουν στην ιδέα και τον εαυτό τους, να είναι συγκεκριμένοι στους στόχους τους, να μην τα παρατήσουν στην πρώτη δυσκολία -που είναι σίγουρο ότι θα έρθει- αλλά και να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους αν νιώσουν ότι προκύπτουν νέα δεδομένα, ακόμα και να επικεντρώσουν σε κάτι καινούριο αν νιώσουν ότι εξάντλησαν κάθε δυνατότητα χωρίς αποτέλεσμα.
Σχόλια