Η Έλενα Κυριακαράκου είναι Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διασφάλιση Ποιότητας. Έχει εργαστεί σε μεγάλα Δημόσια Έργα, όπως στο ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ ως Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός, στην ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ως Υπεύθυνη Διασφάλισης Ποιότητας, στο ΜΕΤΡΟ ΑΙΓΑΛΕΩ ως Προϊσταμένη Διασφάλισης Ποιότητας. Πλέον ασχολείται με το Sheepcount και μίλησε στο epixeiro.gr.
Το SHEEPCOUNT-Felt Design είναι ένα brand που παράγει χειροποίητα premium αξεσουάρ μόδας, όπως εσάρπες, μαντήλια, γιλέκα, γάντια, κοσμήματα, καθώς και ποικίλα διακοσμητικά και χρηστικά αντικείμενα. Οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται είναι ακατέργαστο μαλλί προβάτου μερινός, άλλα ακριβά μαλλιά όπως κασμίρι, κάμελ και γιακ, σε συνδυασμό με καθαρό μετάξι, λινό, οργανικό βαμβάκι και μεταξωτές ίνες.
Πότε και πώς ιδρύθηκε η Sheepcount;
Η επιχείρηση ιδρύθηκε το 2012, ενώ η ιδέα γεννήθηκε το 2009 όταν γνώρισα και μαγεύτηκα από το φελτ, μια παραδοσιακή τεχνική της δημιουργίας υφάσματος - τσόχας από ακατέργαστο μαλλί με αφαίρεση του περιεχόμενου αέρα. Αγαπώντας πάντοτε κάθε μορφή τέχνης και έχοντας την ανάγκη, στον αντίποδα της ενίοτε “τραχιάς” εργασίας μου ως πολιτικού μηχανικού, να εκφραστώ μέσα από κανάλια καλλιτεχνικής δημιουργίας, είχα τη μεγάλη τύχη να βιώσω μέσω του φελτ την ασύγκριτη χαρά της χειρωνακτικής δημιουργίας. Αυτό αρχικώς με έκανε να αλλάξω καθημερινότητα, και μετά ήταν ικανό να με κάνει να αλλάξω πορεία και …καριέρα!
Σχεδιάζω προσωπικά όλα τα αντικείμενα και αξεσουάρ τα οποία στη συνέχεια φτιάχνω με τις τεχνικές felting (φέλτινγκ) και nuno felting (νούνο φέλτινγκ). Χαρακτηριστικά του brand SHEEPCOUNT αποτελούν οι ιδιαίτεροι χρωματικοί συνδυασμοί, η πληθώρα των σχεδίων σε συνδυασμό με τη μοναδικότητα του καθενός από αυτά, η απολύτως χειροποίητη διαδικασία παραγωγής με ελάχιστο προστιθέμενο ενεργειακό αποτύπωμα και οι εξαιρετικής ποιότητας πρώτες ύλες, με δυνατότερο ατού την καλλιτεχνική διάσταση στο σχεδιασμό του κάθε προϊόντος, κάτι σαν τέχνη που φοριέται ή χρησιμοποιείται. Κάθε ύφασμα γίνεται καμβάς που πάνω του στήνεται ένας μοναδικός πίνακας από μαλλί. Κάθε δημιουργία είναι αποτέλεσμα πολύωρης χειρωνακτικής εργασίας όπου τα διαφορετικά υλικά γίνονται ένα χωρίς ίχνος κλωστής πάνω τους.
Δημιουργικώς το στοίχημα έχει κερδηθεί! Μένει τώρα το να γίνει ευρύτατα γνωστό
Ποιος είναι ο σκοπός της Sheepcount;
Το brand δημιουργήθηκε για να φιλοξενήσει επίσημα τις δημιουργικές αναζητήσεις μου. Είναι η στέγη κάτω από την οποία εμπνέομαι, συνθέτω, παρουσιάζω και διοχετεύω όλα τα προϊόντα μου. Είναι ένα όνομα -μνημονικός κανόνας και παιχνίδι μαζί- που μας θυμίζει από πού ξεκινούν όλα και μας προσκαλεί να αρχίσουμε να μετράμε όλοι προβατάκια. Ακόμα και για να αποκοιμηθούμε!
Ο σκοπός του είναι να κάνει γνωστό το φελτ στο ελληνικό κοινό και να προσφέρει ξεχωριστές και ιδιαίτερες επιλογές σε είδη για το σπίτι, διακοσμητικά αντικείμενα και κυρίως γυναικεία αξεσουάρ μόδας. Επιλογές που συνδυάζουν υψηλή ποιότητα και αισθητική, καλλιτεχνική ματιά, μοναδικότητα και ελληνική δημιουργία.
Ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον;
Σχετικά με την Ελλάδα το όραμά μου για το μέλλον είναι να πάρει το φελτ τη θέση που του αρμόζει στην αγορά και τις επιλογές του κοινού. Όσον αφορά τις αγορές στο εξωτερικό όπου το φελτ είναι ευρέως διαδεδομένο, το στοίχημά μου είναι να παρουσιάσω τις δυνατότητες που έχει για αέρινες και ελαφριές δημιουργίες όσον αφορά τον τομέα της μόδας.
Αυτή άλλωστε ήταν η προσπάθειά μου αυτά τα χρόνια, να προσαρμόσω δηλαδή το μαλλί στις ελληνικές καιρικές συνθήκες και να το κάνω να ταιριάζει σε κάθε εποχή του χρόνου, ειδικά στο μακρύ και έντονο ελληνικό καλοκαίρι. Επίσης στόχος μου είναι πάντα να παράγω αντικείμενα μοντέρνου σχεδιασμού, απαγκιστρωμένα από παραδοσιακές φόρμες τις οποίες έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στο φελτ.
Δημιουργικώς το στοίχημα έχει κερδηθεί! Μένει τώρα το να γίνει ευρύτατα γνωστό. Είναι για μένα τεράστια χαρά όταν μου λένε “Σας ξέρουμε. Είστε η κοπέλα με τα υπέροχα μαντήλια!”. Μετατρέποντας το όραμα σε βήματα υλοποίησης, στόχοι μου είναι η πρόσληψη κι εκπαίδευση προσωπικού με σκοπό την αύξηση της παραγωγής, η διεύρυνση της ποικιλίας των παραγόμενων προϊόντων, κυρίως στο κομμάτι fashion, η δημιουργία συλλογών on-demand σε συνεργασία με αλυσίδες καταστημάτων, η μηχανοργάνωση με σκοπό την ελεγχόμενη ανάπτυξη, η προώθηση του ηλεκτρονικού καταστήματος με σκοπό τη λιανική πώληση στο εξωτερικό, η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις με σκοπό την ανάπτυξη δικτύου χονδρικής στο εξωτερικό.
Σχόλια