Ένας έμπειρος retailer με περισσότερα από 16 χρόνια εμπειρίας στον χώρο. Τρέχει τη δική του επιχείρηση σήμερα η οποία αποτελείται από 7 φυσικά καταστήματα και το παλαιότερο ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα. Μιλάμε για τον Αντώνη Αργυρό, Founder & CEO της liateR που μίλησε στο epixeiro.gr.
Πρωτοπόρος στις νέες τεχνολογίες. Το όραμά του είναι να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ offline και online λιανικής αγοράς εμπλουτίζοντας την εμπειρία αγορών για τη νέα γενιά καταναλωτών
Το liateR αποτελεί ένα εργαλείο που βοηθά retailers και brands στο χώρο της ένδυσης και του αξεσουάρ να αυξήσουν την επισκεψιμότητα των φυσικών τους καταστημάτων. Ήδη περισσότεροι από 500,000 καταναλωτές σε 8 χώρες έχουν χρησιμοποιήσει το liateR και τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά.
Με τo liateR οι retailers βλέπουν σημαντική βελτίωση στον αριθμό των καταναλωτών που προσέχουν την βιτρίνα τους, στον αριθμό των προϊόντων που μπορούν να προωθήσουν και φυσικά στις συνδέσεις με την οnline παρουσία τους (e-shop, social media etc).
Ενδεικτικά, στις εγκαταστάσεις που έχουμε στην Ολλανδία έχουμε παρατηρήσει το μεγαλύτερο conversion rate μέχρι στιγμής που ανέρχεται στο 31% ! – 31% των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το liateR μπαίνουν στο κατάστημα. Για να το βάλουμε σε προοπτική, αυτό είναι 8 φορές περισσότερο από το καλύτερο conversion rate των hi-end καταστημάτων στην Πέμπτη λεωφόρο της Νέας Υόρκης στην Αμερική.
Το σύστημα ενεργοποιείται αυτόματα με το που θα περάσει κανείς μπροστά από την εγκατάσταση, η οποία βρίσκεται είτε μέσα στο κατάστημα είτε στη βιτρίνα του και ο χρήστης μπορεί άμεσα να ξεκινήσει την περιήγηση. Χρησιμοποιώντας το πιο απλό φυσικό μέσο επικοινωνίας που έχουμε, που είναι οι κινήσεις του σώματος μας, ο χρήστης μπορεί να διαλέξει προϊόντα, να πάρει περισσότερες πληροφορίες και φυσικά να κάνει, όσους συνδυασμούς προϊόντων επιθυμεί. Στη συνέχεια, μπορεί να προχωρήσει περαιτέρω και να δοκιμάσει ψηφιακά τα ρούχα που τον ενδιαφέρουν. Μπορεί να δει, δηλαδή, στην οθόνη, που βρίσκεται στο χώρο, τον εαυτό του να φοράει τα ρούχα, χωρίς καν να έχει μπει στο δοκιμαστήριο, χωρίς καν το κατάστημα να χρειάζεται να είναι ανοιχτό. Τέλος, ο χρήστης μπορεί να βγάλει φωτογραφίες με τα διάφορα προϊόντα που επέλεξε, να τις μοιραστεί στα διάφορα κοινωνικά δίκτυα και φυσικά να αγοράσει τα προϊόντα.
Οι επενδυτές είναι πιο πιθανόν να επενδύσουν σε μια καταπληκτική ομάδα με μια μέτρια ιδέα παρά σε μια μέτρια ομάδα με καταπληκτική ιδέα
Ποιο είναι το όραμα σας;
Το όραμα που έχω και με κινητοποιεί τα τελευταία 17 χρόνια (τόσα έχουν περάσει από τη στιγμή που σε ηλικία 18 ετών δημιούργησα από το μηδέν τη δική μου επιχείρηση retail) είναι να γεφυρώσω το κενό μεταξύ online και offline retail δημιουργώντας λύσεις που παρέχουν μια μοναδική εμπειρία shopping για τους καταναλωτές ενώ παράλληλα αυξάνουν το κέρδος για τους retailers. Για να το πετύχω αυτό θεωρώ πως η συστηματική και αποτελεσματική χρήση των νέων τεχνολογιών είναι μονόδρομος.
Πριν από 15 χρόνια είχα δει το internet να αλλάζει άρδην τον τρόπο που καταναλώνουμε και δημιούργησα το πρώτο αθλητικό online κατάστημα στην Ελλάδα. Στη συνέχεια διέγνωσα την ραγδαία εξάπλωση της χρήσης των έξυπνων κινητών καθώς και τη συστηματική ενασχόληση μας με τα διάφορα κοινωνικά δίκτυα και συμμετείχα ενεργά σε μη κερδοσκοπικές εταιρείες που προήγαγαν το ελεύθερο λογισμικό. Τα τελευταία χρόνια εμπνέομαι από την άνοδο των τεχνολογιών που επιτρέπουν στον άνθρωπο να επικοινωνεί με τις πάσης φύσεως έξυπνες συσκευές χρησιμοποιώντας το πιο απλό μέσο επικοινωνίας που διαθέτουμε το οποίο είναι το ίδιο μας το σώμα και για αυτό δημιουργήθηκε το liateR.
Ο τελικός στόχος είναι να δημιουργήσουμε μια ομοιόμορφη εμπειρία shopping σε ένα omni channel περιβάλλον. Θεωρώ πως είμαστε πολύ πιο κοντά από ότι μπορεί να πιστεύουν οι πιο πολλοί σε μια εμπειρία που θα ξεκινά από την άνεση του σπιτιού σας (πολύ πιθανόν μπροστά από την έξυπνη τηλεόραση σας), θα συνεχίζεται μέσω την έξυπνης συσκευής που χρησιμοποιείται καθώς πηγαίνετε στην δουλειά και θα ολοκληρώνεται μέσα στο αγαπημένο σας φυσικό κατάστημα.
Τι σημαίνει επιτυχία για εσάς;
Σε επαγγελματικό επίπεδο, επιτυχία θεωρώ να κάνεις κάτι στο οποίο πιστεύεις απόλυτα, με μια ομάδα που αποτελείται από ανθρώπους που είναι πιο έξυπνοι και ταλαντούχοι από εσένα στον τομέα τους, σε ένα δημιουργικό περιβάλλον με συνθήκες που σου εξασφαλίζουν το ευ ζην. Πώς γίνεται αυτό; Προσωπικά περνώ περίπου το 1/3 του χρόνου μου σε θέματα που έχουν να κάνουν με την ομάδα γιατί όπως μπορεί να ξέρετε ο πρώτος λόγος για τον οποίο αποτυγχάνουν οι startups στα πρώτα 2 χρόνια είναι η ομάδα. Ακόμα και οι επενδυτές είναι πιο πιθανόν να επενδύσουν σε μια καταπληκτική ομάδα με μια μέτρια ιδέα παρά σε μια μέτρια ομάδα με καταπληκτική ιδέα.
Προφανώς όλα ξεκινάν από την σωστή επιλογή για την εκάστοτε θέση, προτεραιότητα μας πλέον είναι το να βρίσκουμε άτομα που δένουν αρμονικά με την κουλτούρα μας, την σωστή εκπαίδευση τους και τέλος την συστηματική βελτίωση τους. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν να υπάρχουν οι δομές για τη δημιουργία της σωστής ομάδας.
Από τη στιγμή που υπάρχει η ομάδα για την οποία μπορείς να νιώσεις σίγουρος έρχεται το επόμενο στάδιο, αυτό της παρακίνησης. Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος παρακίνησης που ταιριάζει στην δική μου νοοτροπία είναι με τον παραδειγματισμό. Με το να έρχομαι πρώτος στο γραφείο και να φεύγω τελευταίος, με το να αντιμετωπίζω τις κρίσεις με ηρεμία και σχετική δημιουργικότητα και με το να επαινώ δημόσια όλες τις επιτυχίες της ομάδας θεωρώ πως βοηθάω στην διατήρηση του σωστού κλίματος και φυσικά στην ανάπτυξη όλων των μελών της ομάδας μας.
Μπορεί κανείς να ξεκινήσει μια startup χωρίς λεφτά και χωρίς επενδυτές;
Ναι αρκεί να υπάρχει μια πολύ καλή ομάδα και χρόνος για να μπορέσει να αναπτυχθεί ένα προϊόν που δημιουργεί αξία στον καταναλωτή. Πιο σημαντικό είναι να έχει πελάτες πολύ νωρίς και όχι επενδυτές. Προσωπικά θεωρώ πως αρκετές φορές είναι λάθος να έχεις επενδυτές on board πολύ πριν πετύχεις το product market fit καθώς μπορεί να αποτελέσουν τροχοπέδη για την ανάπτυξη της εταιρείας.
Η συμβουλή που έχει να δώσει ο Αντώνης Αργυρός σε νέους επίδοξους επιχειρηματίες είναι πολύ απλή: «Να μην τα παρατήσουν».
Σχόλια