NEWSFLASH...
neoecommerce
ανάγνωση

Με ποια στρατηγική θα διεισδύσει η Amazon τελικά στην ελληνική αγορά;

Με ποια στρατηγική θα διεισδύσει η Amazon τελικά στην ελληνική αγορά;

Πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό στον ελληνικό τύπο αναφορικά για την πιθανή είσοδο της Amazon στην ελληνική αγορά και μάλιστα μέσω της πρωτοβουλίας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΕΑ). Προσωπικά, τουλάχιστον, μου ακούγεται αστεία και φαιδρή μια τέτοια είδηση, αφού η Amazon δε χρειάζεται τη διαμεσολάβηση κανενός φορέα για να εισέλθει σε μια ξένη αγορά. Η είσοδός της σε ξένες αγορές γίνεται πάντα αυτόνομα και αθόρυβα!

Καταρχάς, είναι ευρέως γνωστό ότι η Amazon δραστηριοποιείται εδώ και αρκετά χρόνια στην ελληνική αγορά καθώς πολλοί Έλληνες καταναλωτές είναι ήδη πελάτες των διεθνών πλατφόρμων της Amazon.com, Amazon.co.uk, Amazon.de και Amazon.fr.. Μάλιστα, η γνωστοποίηση του ύψους των πωλήσεων της Amazon στην Ελλάδα, θα προκαλούσαν τεράστιο σοκ στην ελληνική αγορά λιανεμπορίου, όπως σόκαραν και τη γερμανική αγορά. (Ποιοι άραγε φοβούνται το πραγματικό μέγεθος των ηλεκτρονικών αγορών;).

Θα κατανοήσουμε με ποια στρατηγική η Amazon θα διεισδύσει στο άμεσο μέλλον και στην ελληνική αγορά, μελετώντας τις αντίστοιχες στρατηγικές τις οποίες εφάρμοσε πρόσφατα η Amazon σε ευρωπαϊκές χώρες όπως στην Πολωνία αλλά και στην Τουρκία, στις οποίες όπως και στην περίπτωση της Ελλάδας δεν έχει φυσική παρουσία.

Με ποια στρατηγική θα διεισδύσει η Amazon τελικά στην ελληνική αγορά;

Η πολωνική εκδοχή της Amazon.de

Και στις δύο παραπάνω χώρες, η Amazon μετέφρασε τα κυριότερα μέρη της γερμανικής εκδοχής της πλατφόρμας της, της Amazon.de, στις αντίστοιχες γλώσσες δηλ. στα Πολωνικά και στα Τούρκικα. Ειδικότερα, η Amazon μετέφρασε τόσο την ιστοσελίδα και το μενού πλοήγησης του γερμανικού ηλεκτρονικού καταστήματός της όσο και τις επωνυμίες εκατομμυρίων προϊόντων. Επιπλέον μεταφράστηκαν και όλες οι πληροφορίες σχετικές με την αποστολή των παραγγελιών, οι κυριότερες συχνές ερωτήσεις αλλά και οι επιβεβαιώσεις ολοκλήρωσης των παραγγελιών και των αποστολών. Τέλος, η Amazon τοποθέτησε στα αντίστοιχα τμήματα εξυπηρέτησης, πολωνούς και τούρκους agents, με τους οποίους οι πελάτες των παραπάνω δύο χωρών μπορούν να απευθυνθούν μέσω email ή και μέσω τηλεφώνου.

Με ποια στρατηγική θα διεισδύσει η Amazon τελικά στην ελληνική αγορά;

Η τουρκική εκδοχή της Amazon.de

Οι παραπάνω ενέργειες κρίνονται αναγκαίες, καθώς μέσω αυτών η Amazon σκοπεύει να βελτιώσει τη βιωματική εμπειρία των πολωνών και τούρκων πελατών της. Στα παραπάνω έρχονται να προστεθούν και οι ελκυστικοί όροι παράδοσης – δωρεάν αποστολή για παραγγελίες αξίας 39 ευρώ για τους πολωνούς πελάτες και 49 ευρώ αντίστοιχα για τους πελάτες της με έδρα την Τουρκία. Μάλιστα, στην περίπτωση της Πολωνίας, οι πελάτες της συγκεκριμένης χώρας μπορούν λάβουν τις παραγγελίες τους σε διάστημα μεταξύ μιας μέρας ή δύο ημερών, εφόσον οι κωδικοί που παρήγγειλαν βρίσκονται στις αποθήκες της Amazon στην Πολωνία (Logistics: Τα…δύο πόδια σε ένα παπούτσι βάζει η Amazon τους διαδικτυακούς εμπόρους!).

Σημειώνω ότι πέραν των δύο παραπάνω γλωσσών, οι πελάτες της Amazon.de μπορούν να επιλέξουν την αγγλική (2015) αλλά και την ολλανδική γλώσσα (Αύγουστος 2016).

Βέβαια, δεν έχει καμία απολύτως σημασία ποια πλατφόρμα, γερμανική (Amazon.de) ή αγγλική (Amazon.co.uk), θα μεταφράσει τελικά στα ελληνικά η Amazon στο άμεσο μέλλον.

Αυτό που έχει σημασία είναι το γεγονός ότι εφόσον η Amazon θα υλοποιήσει τα παραπάνω σχέδια της και για την ελληνική αγορά, θα κερδίσει πρώτα τους καταναλωτές και μετέπειτα το λιανεμπόριο. Μάλιστα, οι δεύτεροι δε θα ακούν πια τη βραχνή και συναισθηματική φωνή του πρόσφατα αποθανόντος Leonard Cohen να τραγουδάει την επιτυχία του «First We Take Manhattan», αλλά αντί αυτού θα ακούν την ψυχρή φωνή του Jeffe Bezos, ο οποίος με ροκ διάθεση θα τους αφηγείται χαμογελαστά «First we take Consumers, then we take Retail».

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr