Οι μεταλλασσόμενες καταναλωτικές συνήθειες και απαιτήσεις καθώς και το εξελισσόμενο παγκόσμιο ανταγωνιστικό περιβάλλον στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν επέφεραν και συνεχίζουν να επιφέρουν ισχυρές αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο των παρόχων μηχανών σύγκρισης τιμών και προϊόντων.
Ως εκ τούτου, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η δημοφιλής μηχανή σύγκρισης τιμών και προϊόντων στην Ελλάδα, η Skroutz, ανακοίνωσε το λανσάρισμα της νέας της υπηρεσίας, αυτής του ενιαίου καλαθιού αγορών.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι από μηχανή αναζήτησης και σύγκρισης τιμών, η Skroutz με την πάροδο του χρόνου εξελίχθηκε σταδιακά σε μηχανή αναζήτησης και αξιολόγησης προϊόντων, μετέπειτα σε μηχανή σύγκρισης διαδικτυακών καταστημάτων για να καταλήξει τελικώς στις μέρες μας σε Marketplace (Marketplaces: Τα επιχειρηματικά μοντέλα, που είναι οι πραγματικοί νικητές της συγκεντροποίησης στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο).
Με τον παραπάνω μετασχηματισμό, η Skroutz θα εξυπηρετεί το συνολικό Customer Journey των διαδικτυακών πελατών – από την αναζήτηση των κατάλληλων εξατομικευμένων προϊόντων μέχρι και τον υπολογισμό του ιδεατού – πιο συμφέροντος καλαθιού αγορών, τη διαθεσιμότητα, τον χρόνο παράδοσης, το κόστος των μεταφορικών, την ολοκλήρωση της παραγγελίας μέσω της επιβεβαίωσης πληρωμής, την ενημέρωση – παρακολούθηση και την παράδοση της παραγγελίας καθώς και τη διαχείριση των επιστροφών. Τα παραπάνω, βέβαια, θα επιφέρουν μια πιο άνετη και ποιοτικότερη βιωματική εμπειρία, καθώς οι χρήστες σε οποιαδήποτε δεδομένη στιγμή της αγοραστικής διαδικασίας, δε θα χρειάζεται να μεταπηδήσουν σε άλλη ιστοσελίδα.
Το έξυπνο καλάθι του Skroutz θα είναι αρχικά διαθέσιμο σε προϊόντα Υγείας, Ομορφιάς και Παιδικής φροντίδας και συγκεκριμένα στις κατηγορίες των παραφαρμακευτικών προϊόντων, των καλλυντικών, των ειδών προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και των βρεφικών αξεσουάρ ενώ μελλοντικά αυτό θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων.
Στρατηγικά η παραπάνω επιλογή έχει νόημα, καθώς ένα μεγάλο μέρος των ηλεκτρονικών καταστημάτων – πελατών της Skroutz είναι online φαρμακεία, όπου ιδιαίτερα σημαντικό μέρος του τζίρου τους πραγματοποιείται μέσω της πλατφόρμας της Skroutz.
Παράλληλα, η Skroutz θα προσφέρει στα εγγεγραμμένα μέλη της ιστοσελίδας, προσωποποιημένες προσφορές και προγράμματα επιβράβευσης ενώ σκοπεύει να προσφέρει εναλλακτικές ταχυμεταφορικές υπηρεσίες (Logistics: Οι πιθανές στρατηγικές λύσεις για αξιόπιστη παράδοση στο «τελευταίο μίλι»), με στόχο την αξιόπιστη παράδοση στο «τελευταίο μίλι».
Η δυναμική της Skroutz στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αποτυπώνεται και στον κύκλο εργασιών της, ο οποίος λαμβάνει τη χαρακτηριστική μορφή ενός μπαστούνι χόκεϊ καθώς και την αύξηση του απασχολούμενου προσωπικού, αλλά και της επέκτασης των εγκαταστάσεών της.
Όπως συμβαίνει με την Amazon, έτσι και στην περίπτωση της Skroutz, αυτή σκοπεύει μέσω της «μπίζνας» με τη διευκόλυνση, να παράγει αξιοσημείωτη αξία: «Οι καταναλωτές δεν αγοράζουν προϊόντα, αλλά λύσεις για τα προβλήματά τους». Οδηγούμενη, λοιπόν, από τις ανικανοποίητες ανάγκες των πελατών της, η ίδια στήνει (Στρατηγική τοποθέτησης επιχειρήσεων Ηλεκτρονικού Εμπορίου) μια υπερισχύουσα αποκλειστική υπηρεσία (Ενθουσιασμός των πελατών από υπηρεσίες) ως θεμέλιο που θα οικοδομήσει περαιτέρω τον ενθουσιασμό των πελατών της, αλλά και στην προσέλκυση νέων πελατών.
Συνακόλουθα, λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, δεν αποκλείεται να βιώσουμε στο άμεσο μέλλον την μετατόπιση της αγοραστικής διαδικασίας των ελλήνων online καταναλωτών υπέρ της Skrοutz, γεγονός που θα απογειώσει τον τζίρο της (E-Commerce 2020: Κερδισμένοι και ηττημένοι) αλλά και γενικώς το Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην Ελλάδα σε νέα επίπεδα.
Το εξαιρετικά αξιόλογο τεχνικό και διοικητικό προσωπικό της αποτελούν εγγύηση ότι αυτή θα συνεχίζει να σχεδιάζει και να αναπτύσσει καινοτόμες υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου, στα χνάρια της Amazon.
Σχόλια