Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Women’s Wear Daily, η Amazon θα σταματήσει στα τέλη Μαΐου τη λειτουργία του Shopping Club MyHabit, για να το ενσωματώσει στην Amazon Fashion. Να υπενθυμίσω ότι η Amazon πρωτολειτούργησε το MyHabit τον Μάιο του 2011, την εποχή, δηλαδή, που τα επιχειρηματικά μοντέλα των Flash Sales ξεφύτρωναν σαν μανιτάρια.
Τρεις μήνες, λοιπόν, μετά την εξαγορά της Gilt από την ΗΒC, ακόμα ένα Shopping Club δεν κατάφερε να αντιμετωπίσει με επιτυχία στην αμερικανική αγορά τις προκλήσεις του συγκεκριμένου επιχειρηματικού μοντέλου, ήτοι την ανεύρεση «αποκλειστικών» συνεργασιών και «ελκυστικών» προϊόντων. Αντίθετα, σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα (αρχείο PDF) της συμβουλευτικής Ernst & Young, η Amazon Buy VIP είναι ένα από τα πιο γνωστά Shopping Club στη Γερμανία.
Οι φιλοδοξίες της Amazon σχετικά με την αγορά μόδας είναι γνωστές (Η Amazon λανσάρει δικές της μάρκες ρούχων). Στα πλαίσια των παραπάνω φιλοδοξιών της, η Amazon λάνσαρε πρόσφατα και τη ζωντανή διαδικτυακή εκπομπή τηλεπωλήσεων ονόματι Style Code. Όπως έδειξε η πρόσφατη επιτυχία της νέας υπηρεσίας της Treasure Truck, η Amazon γνωρίζει πολύ καλά (και) το εμπορικό κομμάτι της «ζωντανής» πώλησης (Live Shopping).
Με το παρόν και το μέλλον των Shopping Clubs αλλά και το μεγάλο πρόβλημα των -Mass Market- Ηλεκτρονικών Καταστημάτων και επιχειρηματικών μοντέλων (η σχετικότητα και η παγίδα της προσέγγισης πολλαπλών κοινών-στόχος), όπως αυτό των Deal Sites είχα ασχοληθεί εκτενέστερα σε άλλα άρθρα μου.
Σχόλια