Zalando: Ανέπτυξε το καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με βάση τις ανάγκες των πελατών της
Το διαδίκτυο ως ανατρεπτική καινοτομία δημιούργησε διάφορες ποσοτικές και ποιοτικές αξίες, μέσω των οποίων ικανοποιούνται ή λύνονται διάφορα προβλήματα των πελατών.
Μία από αυτές είναι η ευκολία-άνεση (Η «μπίζνα» με τη διευκόλυνση) καθώς κάτι περισσότερο βολικό ή ευκολότερο στη χρήση μπορεί να παράγει αξιοσημείωτη αξία: «Οι καταναλωτές δεν αγοράζουν προϊόντα, αλλά λύσεις για τα προβλήματά τους». Αντίθετα, οι καταναλωτές δε σπαταλάνε τα χρήματά τους για προϊόντα ή υπηρεσίες, που τους δημιουργούν ακόμα περισσότερα προβλήματα.
Λαμβάνοντας, λοιπόν, υπόψη τα παραπάνω, η Zalando αναζήτησε ιδέες για τον σχεδιασμό του καινοτόμου επιχειρηματικού μοντέλου της, οδηγούμενη από τις ανικανοποίητες ανάγκες των πελατών της και θέτοντας τα σχετικά καίρια ερωτήματα προς αυτούς. Αυτά την βοήθησαν να αναγνωρίσει νέες ευκαιρίες, ενσωματώνοντας τα ως Προτάσεις Αξίας, στο καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο της.
Η ίδια, στη συνέχεια, εμπλούτισε το επιχειρηματικό μοντέλο, θέτοντας ως στόχο την επίλυση των παρακάτω (νέων) δυσκολιών και αναγκών των πελατών της.
Η Zalando αναμένει για το 2015 συνολικές πωλήσεις ύψους 3 δισ. ευρώ περίπου! Ενώ έχει θέσει ως στρατηγικό στόχο, τα επόμενα πέντε χρόνια, να μετατραπεί από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα σε μια τεχνολογική εταιρεία παραγωγής και εµπορίας πολλαπλών προϊόντων και με πολλές πηγές εσόδων.
Την ικανότητα σχεδιασμού και αξιολόγησης βιώσιμων επιχειρηματικών μοντέλων αλλά και τη διερεύνηση καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων μεταξύ αυτών και της Zalandο, θα μπορέσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις να αναπτύξουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο προσεχές εξειδικευμένο σεμινάριο Business Model Architect (αρχείο PDF) που διοργανώνει η INTZEIDIS Cοnsulting στις 26 και 27 Νοεμβρίου 2015, στις εγκαταστάσεις της OTEAcademy στην Αθήνα.
Σχόλια