Η FTD και η 1-800-Flowers.com μπήκαν στο κλαμπ των δισεκατομμυρίων μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων
Έντονη κινητικότητα παρατηρείται στην αγορά – αποστολή λουλουδιών και δώρων, καθώς οι κυρίαρχοι παίκτες σχεδιάζουν τα επόμενα στρατηγικά βήματά τους προς τη νέα ψηφιακή εποχή του εμπορίου. Στην Αμερική, η FTD (μητρική της Fleurop-Interflora) και η 1-800-Flowers.com μπήκαν στο κλαμπ των δισεκατομμυρίων μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων.
Ειδικότερα, η FTD εξαγόρασε από την Liberty Media το Multi-Brand διαδικτυακό κατάστημα Provide Commerce έναντι 144,7 εκατ. δολαρίων, με ειδικότητα την αποστολή λουλουδιών, γλυκισμάτων και εξατομικευμένων δώρων. Στον αντίποδα, το 35% των μετοχών της FTD μεταβιβάστηκε στην Liberty Media.
Μέσω της παραπάνω μετασχηματιστικής εξαγοράς δημιουργήθηκε μια εταιρεία-μαμούθ, με συνολικές πωλήσεις ύψους 1,271 δισ. δολαρίων, καθώς και πλήθος διαφορετικών προϊόντων και υπηρεσιών.
Την στρατηγική ανάπτυξης μέσω εξαγορών της FTD, ακολούθησε και η Multi-Brand 1-800-Flowers.com, η οποία τον περασμένο Σεπτέμβριο εξαγόρασε την Harry& David έναντι 142,5 εκατ. δολαρίων.
Οι συνολικές πωλήσεις της 1-800-Flowers.com για το οικονομικό έτος 2015, που έληξε στις 28 Ιουνίου, ανήλθαν σε 1, 12 δισ. δολάρια. Από αυτές, οι διαδικτυακές πωλήσεις αντιπροσωπεύουν το 75,80%, δηλαδή 849,9 εκατ. δολάρια.
Και η 1-800-Flowers.com προσφέρει πλήθος διαφορετικών προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του εορταστικού οικοσυστήματος της.
Η συγκεντροποίηση, λοιπόν, λαμβάνει χώρα και στην παραπάνω αγορά. Στις Η.Π.Α., το μέγεθος της συνολικής (Multichannel) αγοράς λουλουδιών, ντελικατέσεν και εξατομικευμένων δώρων ανέρχεται στα 122 δισ. δολάρια.
Στο παρελθόν, σάς είχα παρουσιάσει μεταξύ άλλων και τη συνδρομητική υπηρεσία αποστολής-παράδοσης λουλουδιών της αμερικανικής H.Bloom (Υπηρεσίες ανθοπωλείων: Ξανάνθισαν..δεμένες με την κλωστή της συνδρομής).
Σχόλια