Στο άκουσμα της λέξης ξενάγηση το μυαλό μας ταξιδεύει συνειρμικά σε μια συγκεκριμένη εικόνα, αυτής του γκρουπ πολυάριθμων τουριστών που, συνωστιζόμενοι, ακολουθούν κατά πόδας τον ξεναγό. Ωστόσο, για μία ομάδα ανήσυχων νέων, τους Athens Insiders, η έννοια της περιήγησης είναι ολίγον τι διαφορετική, καθότι είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του εκάστοτε πελάτη.
Καινά δαιμόνια στον τουρισμό...
Η ιδέα γεννήθηκε το 2012. Μετά από αμέτρητες συζητήσεις, συναντήσεις, σκέψεις και πειραματισμούς, τέσσερις νέοι, η Ανθία Βλασσοπούλου, η Νάταλι Κόντου, η Δάφνη Τραγάκη και ο Κωνσταντίνος Κουκούλης –αργότερα προστέθηκε στην ομάδα ο Αλέξης Φρυδάς, ενώ αποχώρησαν οι Κ. Κουκούλης και Δ. Τραγάκη- ένωσαν τις ιδέες και τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν μια τουριστική πρόταση που, αν και είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στο εξωτερικό, έλειπε από την Ελλάδα. Ιδρύσαν, λοιπόν, το 2013 την επιχείρηση Insiders Travel Experiences. Πέρα από την αγάπη για την πόλη τους, ήθελαν να προσφέρουν στους επισκέπτες μια μοναδική εμπειρία.
Ερέθισμα αποτέλεσε η ανάγκη που αισθάνθηκαν ως επισκέπτες όταν ταξίδευαν για να γνωρίσουν έναν προορισμό «εκ των έσω», να προσεγγίσουν τους κατοίκους και να δουν το αληθινό του πρόσωπο. Αναζητώντας λοιπόν «το αυθεντικό και το βιωματικό», και αφού ύστερα από έρευνα διαπίστωσαν ότι δεν υπάρχει εταιρεία με προσωποποιημένες υπηρεσίες, πήραν την απόφαση να δημιουργήσουν μια υπηρεσία που θα παρουσιάσει την αληθινή Αθήνα στους επισκέπτες της.
Τα εμπόδια και το πρόγραμμα στήριξης...
Στην αρχή τα πράγματα μόνο ρόδινα δεν ήταν. Χωρίς να διαθέτουν σημαντικά κεφάλαια, είχαν να αντιμετωπίσουν το υψηλό κόστος ανοίγματος του γραφείου, ενώ το κράτος τούς έθετε εμπόδια, καθότι η δυσβάσταχτη φορολογία σε συνδυασμό με τις αργές γραφειοκρατικές διαδικασίες καθιστούσε την ίδρυση της εταιρείας απαγορευτική.
Εν τέλει, η ιδέα υλοποιήθηκε όταν οι Athens Insiders επιλέχθηκαν, ανάμεσα σε εκατοντάδες ομάδες, από ένα πρόγραμμα στήριξης νέων επιχειρήσεων, την «EGG» (Enter-Grow-Go). Το εν λόγω πρόγραμμα δεν παρείχε χρηματοδότηση, αλλά όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που χρειάζεται μια επιχείρηση στα πρώτα της βήματα όπως: επαγγελματικό χώρο για ένα χρόνο, συμβουλές από εξειδικευμένους επαγγελματίες του χώρου, επιμορφωτικά σεμινάρια και συναντήσεις με εταιρείες μάρκετινγκ.
Τι ζητάει ο ψαγμένος επισκέπτης...
Σήμερα πλέον έχουν αναπτύξει ένα ευρύ δίκτυο συνεργασιών που περιλαμβάνει ξενοδοχεία, ταξιδιωτικά γραφεία και διαμερίσματα, αλλά και επαγγελματίες ξεναγούς. Το προφίλ του τουρίστα που θα επιλέξει τους Athens Insiders είναι ο «ψαγμένος», απαιτητικός και ποιοτικός επισκέπτης, Αμερικάνος κυρίως, που αναζητεί κάτι διαφορετικό, να δει την πόλη με τα μάτια ενός ντόπιου.
Δεν επιθυμεί να δει ό,τι βλέπει ο τυπικός τουρίστας. Θέλει, με τη βοήθεια του ντόπιου-φίλου, να μυηθεί στην ελληνική κουλτούρα, να περπατήσει σε γειτονιές με αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, να δει πως παρασκευάζεται παραδοσιακό σαπούνι από ελαιόλαδο, να γευτεί θαλασσινά, να συμμετέχει σε μαθήματα μαγειρικής, να βιώσει μία βραδιά τσίπουρου, να επισκεφθεί και να ξεναγηθεί στις Μυκήνες ή στο Σούνιο κ.λπ.
Απευθύνονται σε μικρές ομάδες ανθρώπων: φίλους, οικογένειες, επαγγελματίες, αυστηρά από ένα έως οκτώ άτομα, αμφότεροι συνταξιδιώτες προκειμένου να έχουν λίγο πολύ τα ίδια ενδιαφέροντα, ανώτερης εισοδηματικής στάθμης. Στα σχέδιά τους μάλιστα είναι η επέκταση και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας με πρώτους σταθμούς την Πελοπόννησο, τη Στερεά Ελλάδα και τη Λέσβο.
Αποσκοπούν να αλλάξουν την εικόνα που έχουν οι ταξιδιώτες για την Αθήνα και εν γένει για την Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο ότι, εν έτει 2013, ο μέσος όρος διαμονής ενός επισκέπτη στην Αθήνα ήταν μόλις 1,8 βράδια. Η Αθήνα, που τότε δεν αποτελούσε αυτόνομο προορισμό, υπήρξε συνδεδεμένη απόλυτα με τα νησιά για το καλοκαίρι. Διαθέτει ωστόσο, όπως διατείνονται, δυναμική αρκετή για να καταστεί δημοφιλής city-break προορισμός.
Προγράμματα κομμένα και ραμμένα στα μέτρα του κάθε επισκέπτη...
Τα προγράμματα που προτείνουν οι Athens Insiders δεν είναι «προκάτ», αλλά tailor-made στην πλειονότητά τους, που σημαίνει ότι λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε επισκέπτη, ώστε να μην μένει «απλός παρατηρητής της τουριστικής βιτρίνας». Οι πελάτες απλώς συμπληρώνουν ένα διαδραστικό ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, με τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα που καταγράφουν να αποτελούν τη βάση του προσωποποιημένου προγράμματος.
Για να τα προσφέρουν όλα αυτά, οι εμπνευστές του Athens Insiders, για τους οποίους έκαναν εκτενή αναφορά οι «New York Times», συνεργάζονται με εξειδικευμένους επαγγελματίες όπως σεφ, αρχιτέκτονες, φωτογράφους, αρχαιολόγους, επαγγελματίες ξεναγούς, οι οποίοι διακατέχονται από την ίδια φιλοσοφία και όραμα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι επισκέπτες φεύγουν με τις καλύτερες εντυπώσεις και με την υπόσχεση να ξαναέρθουν, έχοντας περισσότερες μέρες στη διάθεσή τους, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις θετικές οι κριτικές σε εξειδικευμένα sites.
Πηγή: «Οι 50 Καλύτερες Επιχειρηματικές Ιδέες μέσα στην Κρίση»
Σχόλια