To Φίλεμα της Λέλας: Η οικογενειακή επιχείρηση από το Κιάτο που εξάγει σε 12 χώρες
Το 2012, η Σοφία Δημητρίου και ο Γιώργος Τασινόπουλος ξεκίνησαν στο Κιάτο Κορινθίας «Το φίλεμα της Λέλας», μια οικογενειακή επιχείρηση στην οποία παράγουν προϊόντα «με σεβασμό στην παράδοση». Σήμερα, η Σοφία μιλάει στο epixeiro.gr για αυτήν την προσπάθεια.
Μιλήστε μας για την επιχείρηση σας και για το πώς προέκυψε η ιδέα της δημιουργίας της. Ποια είναι η ιστορία «πίσω» από «To Φίλεμα της Λέλας»;
Πάντα δημιουργικά ανήσυχοι και με την εμπειρία που είχαμε ως ιδιοκτήτες εστιατορίου, αποφασίσαμε να αλλάξουμε την επιτυχημένη μας πορεία και να καταπιαστούμε με κάτι που έλειπε από την ευρύτερη περιοχή του Κιάτου.
Το 2012 ιδρύσαμε το εργαστήριο μας με την επωνυμία «Το φίλεμα της Λέλας», όπου με αγάπη και σεβασμό στην παράδοση συνεχίζουμε αυτό που μάθαμε από τους παλαιότερους και ιδιαίτερα από τη μητέρα μου, τη Λέλα, η οποία βρισκόταν συνεχώς σε μια κουζίνα γεμάτη με κατσαρόλες και έφτιαχνε γλυκά κουταλιού και μαρμελάδες. Έτσι λοιπόν, φτιάξαμε και εμείς το εργαστήριο, σαν μια μεγάλη κουζίνα.
Ποια είναι τα προϊόντα που παράγετε σήμερα και ποια θα λέγατε πως είναι τα χαρακτηριστικά που σας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό;
Πέρα από τα παραδοσιακά προϊόντα που παράγουμε, όπως γλυκά κουταλιού, παραδοσιακές μαρμελάδες και σάλτσες. η επιχείρησή μας έχει πολλές εναλλακτικές προτάσεις σε καινοτόμα προϊόντα. Γι’αυτό και έχουμε δημιουργήσει μια σειρά από μαρμελάδες, γλυκά κουταλιού και γλυκόξινες σάλτσες (τσάτνεϊ) χωρίς ζάχαρη! Ήδη κυκλοφορούν στο εμπόριο, κάτω από την επωνυμία μας ή και με ετικέτες τρίτων.
Πως προέκυψε το κομμάτι των εξαγωγών και σε ποιες χώρες φτάνουν τα προϊόντα σας; Πώς προχωράει η διαδικασία και ποια η ανταπόκριση που υπάρχει;
Στην αρχή, με τη βοήθεια καλών φίλων που ζούσαν στο εξωτερικό και στη συνέχεια από τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις. Αυτήν την στιγμή εξάγουμε σε 12 χώρες της Ευρώπης, αλλά έχουμε τις απαραίτητες πιστοποιήσεις και για την Αμερική.
Ενημερωνόμαστε διαρκώς και θέλουμε να εξελισσόμαστε, οπότε αυτό το μεταφέρουμε στον τελικό καταναλωτή και η ανταπόκριση που υπάρχει στο εξωτερικό είναι θετική.
Γενικότερα, ποιες θα λέγατε πως είναι οι προοπτικές και οι ευκαιρίες που υπάρχουν στις αγορές του εξωτερικού για τα ελληνικά προϊόντα;
Η εξελισσόμενη κρίση που πλήττει την χώρα μας και τις διεθνείς αγορές δημιουργεί ευλόγως έντονες ανησυχίες.
Παρόλα αυτά, πιστεύουμε ότι υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για τα ελληνικά προϊόντα, καθώς υπάρχει μια στροφή των καταναλωτών προς την ποιότητα, ιδιαίτερα στο εξωτερικό.
Μιλήστε μας για τις B2B δραστηριότητες της επιχείρησης και τις υπηρεσίες ιδιωτικής ετικέτας που προσφέρετε. Ποια άλλα προϊόντα παρασκευάζονται, μέσω αυτής της διαδικασίας, στη μονάδα σας;
Έχουμε δημιουργήσει σχέσεις εμπιστοσύνης με την ποιότητα, τη συνέπεια και τη σοβαρότητά μας. Όλα αυτά είναι αναγνωρίσιμα από τις εταιρείες που έχουμε αναλάβει να τους παράγουμε καινοτόμα προϊόντα.
Παράγουμε διάφορα προϊόντα superfoods (σάλτσες, αλείμματα, ντρέσινγκ, μαρμελάδες κ.α.) που έχουν ως βάση το γκότζι μπέρι, την αρώνια, το ρόδι, την αλόη κ.τ.λ.
Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια επιχείρηση του είδους σας που δραστηριοποιείται στην επαρχία και ποια η γνώμη σας για το επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας μας;
Γενικότερα δεν αντιμετωπίζουμε ιδιαίτερες δυσκολίες. Το μόνο αξιοσημείωτο είναι το κόστος των μεταφορικών.
Όσον αφορά στο επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας μας, παραμένει υποτονικό και αυτό οφείλεται στην ανυπαρξία του κράτους και στην γραφειοκρατία.
Βλέπουμε πως κυρίαρχο ρόλο, για επιχειρήσεις κάθε είδους και μεγέθους, έχει πλέον το marketing και το branding. Ποια είναι η «στρατηγική» σας γύρω από το συγκεκριμένο κομμάτι;
Το branding είναι πολύ σημαντικό για την λειτουργία μιας επιχείρησης, καθώς είναι αυτό που κάνει πιστούς πελάτες και θεωρούμε ότι έχουμε κατορθώσει να το πετύχουμε.
Το marketing είναι αυτό που ενεργοποιεί τους καταναλωτές και τακτική μας είναι, με διάφορες ενέργειες, όπως με διαφημίσεις στα social media, events, γευσιγνωσίες, διαγωνισμούς και συμμετοχές σε εκθέσεις, να προβάλλουμε την εταιρεία μας.
Η μονάδα σας είναι πιστοποιημένη και για την παραγωγή βιολογικών προϊόντων. Τι σημαίνει αυτό για τον καταναλωτή; Ποια είναι τα βασικά οφέλη;
Τα βιολογικά προϊόντα είναι πιο πλούσια σε διάφορες βιταμίνες και μέταλλα, όπως η βιταμίνη C, ο σίδηρος, το μαγνήσιο και ο φώσφορος. Για την καλλιέργεια βιολογικών προϊόντων δεν χρησιμοποιούνται παρασιτοκτόνα, ίχνη από τα οποία ενδέχεται να παραμένουν στα συμβατικά καλλιεργούμενα τρόφιμα, και οι καταναλωτές τείνουν να τα προτιμούν αντί των συμβατικά καλλιεργούμενων τροφίμων.
Ένας ακόμα λόγος προτίμησης των βιολογικών τροφίμων είναι ότι η νομοθεσία που αφορά στα βιολογικά τρόφιμα απαγορεύει τη χρήση οποιουδήποτε πρόσθετου, συντηρητικού ή τον εμπλουτισμό με γλυκαντικά, χρωστικές, ενισχυτικά γεύσεις και θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.
Τέλος, μερικοί καταναλωτές προτιμούν τα βιολογικά προϊόντα για περιβαλλοντικούς λόγους, καθώς οι φάρμες που παράγουν βιολογικά τρόφιμα είναι σχεδιασμένες να μειώνουν τη ρύπανση του περιβάλλοντος και να διατηρούν την ακεραιότητα του εδάφους και του νερού.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα για «To Φίλεμα της Λέλας» και οι επόμενοι στόχοι σας;
Στόχος μας είναι η συνεχής βελτίωση των προϊόντων μας, οι σταθερές και αξιόπιστες σχέσεις με τους συνεργάτες μας και με τους καταναλωτές.
Επίσης, προτεραιότητα μας είναι η λειτουργία της μονάδας με φιλικό, προς το περιβάλλον, τρόπο.
Σχόλια