Όλοι μας γνωρίζουμε τα ψιλικατζίδικα. Εκείνα τα μαγαζιά που διαθέτουν μια ευρεία γκάμα προϊόντων και που κάποτε υπήρχε τουλάχιστον ένα σε κάθε γειτονιά. Σήμερα θα μιλήσουμε για αυτά. Και, πιο συγκεκριμένα, για κάποιο που έχει περισσότερα από 67.000 υποκαταστήματα σε όλο τον κόσμο.
Το 1927 λειτουργούσε στο Dallas των ΗΠΑ μια εταιρεία υπό την ονομασία Southland Ice Company. Όπως φαίνεται και από το όνομα της, ασχολούνταν με την πώληση πάγου, ο οποίος χρησιμοποιούταν στα οικιακά ψυγεία. Ήταν τότε που ένας υπάλληλος της, ο John Jefferson Green, γνωστός ως «Uncle Johnny», άρχισε να πουλάει και άλλα πράγματα σε ένα από τα καταστήματα της, όπως γάλα, αυγά και ψωμί.
Αυτό θεωρείται πως ήταν το πρώτο μαγαζί που μπορεί να χαρακτηριστεί ως ψιλικατζίδικο. Το κατάστημα διατηρούσε τα προϊόντα στον πάγο που παρήγαγε, ενώ οι πελάτες μπορούσαν να προμηθευτούν και τα βασικά ψώνια της ημέρας, μαζί με τον πάγο που θα έπαιρναν έτσι κι αλλιώς, χωρίς να χρειαστεί να περιμένουν στην ουρά κάποιου μεγαλύτερου καταστήματος.
Τη δεκαετία του '30, ο ιδρυτής και πρόεδρος της Southland Ice Company, ο Joe C. Thompson Jr, θα πάρει την ιδέα του Uncle Johnny και θα την αναπτύξει, τριπλασιάζοντας τα καταστήματα της αλυσίδας και αλλάζοντας την ονομασία τους σε Tote’m Stores, εμπνευσμένος από ένα τοτέμ που είχε τοποθετηθεί σε ένα από αυτά.
Το 1946 το όνομα αλλάζει και πάλι. Αυτήν την φορά, τα καταστήματα παίρνουν την ονομασία με την οποία είναι γνωστά μέχρι σήμερα. Πρόκειται για τα 7-Eleven, τα οποία ονομάστηκαν έτσι για να υπογραμμίσουν το ωράριο τους, που ήταν από τις 7 το πρωί μέχρι τις 11 το βράδυ, κάτι ιδιαίτερα πρωτοποριακό για την εποχή.
Στις μέρες, είναι γνωστά για το 24ωρο ωράριο που συνήθως ακολουθούν. Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει όμως ο αριθμός των τοποθεσιών του συγκεκριμένου franchise. Σύμφωνα με την τελευταία επίσημη καταμέτρηση, τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές υπάρχουν 67.480 σε όλο τον πλανήτη, κάτι που κάνει τα 7-Eleven ένα από τα μεγαλύτερα (αν όχι το μεγαλύτερο) franchise στον κόσμο, όσον αφορά τουλάχιστον στον αριθμό των καταστημάτων του.
Τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται στην Ιαπωνία (20.700!), ενώ ακολουθούν η Σουηδία (10.988), οι ΗΠΑ (9.352) και η Νορβηγία (5.369). Γενικότερα, η αλυσίδα δεν δραστηριοποιείται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, επικεντρώνοντας κυρίως σε Ασία και Αμερική. Όσον αφορά στα προϊόντα της, είναι πολύ γνωστή για τα προϊόντα Slurpee, ενώ συνήθως διαθέτει καφέ, σάντουιτς, φρέσκα φρούτα, σαλάτες, αρτοσκευάσματα, μαγειρευτά, βενζίνη, γαλακτοκομικά, ανθρακούχα και ενεργειακά ποτά, χυμούς, χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και υπηρεσίες delivery.
Εντούτοις, ανά τον κόσμο προσφέρουν και διάφορες επιπρόσθετες υπηρεσίες. Χαρακτηριστικό είναι πως στην Ταϊβάν οι καταναλωτές μπορούν να πληρώσουν λογαριασμούς, να κλείσουν εισιτήρια και να αγοράσουν μικρές ηλεκτρονικές συσκευές, όπως iPod. Παράλληλα, σε συνεργασία με το κράτος, πραγματοποιούνται στα 7-Eleven πληρωμές φόρων και προστίμων, ακόμη και... ιατρικές εξετάσεις.
Σχόλια