NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Jonathan Williams-Margaritakis: Ο κρητικός που «κατακτά» τις ΗΠΑ με το ελληνικό γιαούρτι [Συνέντευξη]

Jonathan Williams-Margaritakis: Ο κρητικός που «κατακτά» τις ΗΠΑ με το ελληνικό γιαούρτι [Συνέντευξη]

Ο Jonathan Williams-Margaritakis μιλάει στο επιχειρώ για το αμερικανικό επιχειρηματικό περιβάλλον και το brand Go Greek Yogurt, που προτιμούν celebrities όπως η Sofia Vergara, ο Lionel Richie και η Kim Kardashian.

Μιλήστε μας για το πως βρεθήκατε να ασχολείστε με την επιχειρηματικότητα στις ΗΠΑ και για το πως προέκυψε η ιδέα των Go Greek Yogurt.

Η επιχειρηματικότητα στις ΗΠΑ προήλθε από την προηγουμένη επαγγελματική εργασία μου σε επενδυτική εταιρία με έδρα το Τορόντο του Καναδά, της οποίας τα γραφεία μεταφέραμε στο Λος Άντζελες. H άφιξη στην πόλη και η πρώτη εντύπωση από την ομορφιά και την αισθητική της Καλιφόρνιας, μας υποκίνησε και μας έδωσε τη σιγουριά ότι το ελληνικό γιαούρτι θα τραβήξει την προσοχή του κόσμου.

Γεννημένος και αναθρεμμένος στο Ηράκλειο Κρήτης, θυμάμαι από μικρή ηλικία να μας πηγαίνει η μητέρα μου στην κεντρική αγορά του Ηρακλείου για να αγοράσουμε γαλακτοκομικά από το κατάστημα του θείου μου που φημιζόταν για την αρίστη ποιότητα του. Από εκεί προήλθε και η κεντρική έμπνευση.

Βλέποντας λοιπόν πως δεν υπάρχει αυτή η μορφή παρουσίασης γιαουρτιού σε πήλινα δοχεία στον χώρο της μαζικής εστίασης, αποφασίσαμε να το προχωρήσουμε.

Τι μπορεί να βρει κάποιος στο κατάστημα σας και σε ποιες περιοχές δραστηριοποιείστε;

Στο κατάστημα διαθέτουμε ελληνικό γιαούρτι σε αλμυρές και γλυκές επιλογές και ελληνικό παγωτό γιαούρτι σε διάφορες γεύσεις, το οποίο συνοδεύουμε από μια ποικιλία φρέσκων φρούτων, λαχανικών, ξηρών καρπών, super foods, γλυκών κουταλιού αλλά και κρητικού μελιού. Σε ορισμένα καταστήματα προσφέρουμε και καφέ.

Ποιο είναι σήμερα το περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις στις ΗΠΑ, όσον αφορά στην φορολόγηση, στη στήριξη από το κράτος κτλ; Θεωρείτε ότι είναι ευνοϊκότερη η κατάσταση σε σύγκριση με την Ελλάδα; Υπάρχουν σημαντικές διαφορές;

Στην Αμερική, το επιχειρηματικό περιβάλλον, κατά την ταπεινή μου γνώμη, είναι το πιο ανταγωνιστικό στον κόσμο. Υπάρχουν πολλά εξωτερικά και εγχώρια επενδυτικά κεφάλαια, που επενδύουν σε καινούργιες ιδέες ή που θέλουν να πάρουν ένα κομμάτι τις επιχειρηματικής αγοράς.

Το 70% των συνολικών επενδύσεων έχει γρήγορη ημερομηνία λήξης, λόγω μη απόδοσης πλάνου, το 20% κρατιέται περίπου για μια τετραετία, με συνεχή αύξηση κεφαλαίου μέχρι εξαντλήσεως αυτού, και το υπόλοιπο 10% είναι που κρατάει και περνάει όλες τις κλίμακες και αποδίδει επιστροφή κεφαλαίου μετά από τουλάχιστον μια εξαετία.
 
Οι τράπεζες εδώ σε υποστηρίζουν όταν «κρίνουν» ότι λογιστικά είσαι υποσχόμενος να παρουσιάσεις κέρδη μαζί με ένα μακροχρόνιο πλάνο ανάπτυξης. Όταν φθάσεις την δεκαετία και έχεις περάσει όλη αυτή τη διαδρομή, είσαι σε μια πολύ καλή κατεύθυνση για να έχεις μια αναγνωρισμένη επωνυμία στην αγορά.

Επίσης, οι ΗΠΑ φορολογούν τις επιχειρήσεις βάσει όλων των εσόδων τους. Δηλαδή, εάν μια εταιρία κάνει τζίρο τον χρόνο πάνω από 10.000.000 δολάρια και δεν υπερβαίνει τα 15.000.000 δολάρια, ο φορολογικός συντελεστής είναι 35% (3.400.000 δολάρια). Εάν όμως μια επιχείρηση κάνει τζίρο 50.000 δολάρια και δεν υπερβαίνει τα 75.000 δολάρια, ο συντελεστής είναι 25% (7.500 δολάρια). Υπάρχει η ανάλογη προσαρμογή.

Παράθεση - epixeiro.gr

Ο δρόμος είναι μακρύς, θα περάσεις από το American Hell πριν φθάσεις στο American Dream

Υπάρχουν εκεί δυνατότητες για κάποιον που βρίσκεται στην Ελλάδα και αναζητά μια ευκαιρία στο εξωτερικό; Γενικότερα, τι θα λέγατε πως θα πρέπει να έχει υπόψιν του κάποιος που σκέφτεται να αναζητήσει την τύχη του στις ΗΠΑ και έχει στο μυαλό του το «American Dream»;

Η δυνατότητα υπάρχει όταν έχεις σοβαρό και πλήρες πλάνο, με βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη στρατηγική, συνοδευόμενο από το απαιτούμενο χρηματικό κεφάλαιο. Οι νέες ιδέες είναι καθημερινά αμέτρητες, όμως πριν από όλα αυτά θα πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος στο πάθος σου και, μαζί με το θετικό πείσμα σε ένα ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον που όλοι θέλουν να μπουν με τελικό αποτέλεσμα το American dream, ξεκινάς.

Αλλά αυτό είναι μόνο η αρχή. Ο δρόμος είναι μακρύς, θα περάσεις από το American Hell πριν φθάσεις στο American Dream. Εάν αντέξεις, τότε είσαι στο επιχειρηματικό lobby, welcome!

Πως προμηθεύεστε τις πρώτες ύλες; Υπάρχουν συνεργασίες με παραγωγούς από Ελλάδα και, αν ναι, με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή τους;

Το βασικό προϊόν εισάγεται από Ελλάδα, δηλαδή το γιαούρτι μαζί με γλυκά κουταλιού, μελί, λαδί και βουτήματα. Τα κριτήρια μας είναι πως ξεκινάμε με την αρίστη γεύση, που για να την δημιουργήσεις χρειάζεσαι ποιοτικά υλικά και ανθρώπους που αγαπούν το επάγγελμα τους. Εκείνοι που αγαπάνε τον χώρο τους τον φροντίζουν και τον σέβονται και η καλή δουλειά φαίνεται, ο πελάτης την βλέπει και η αμοιβή σου είναι η επαναλαμβανόμενη κατανάλωση. Και για αυτό έχουμε τους ιδίους προμηθευτές από την πρώτη ημέρα που ξεκινήσαμε.

Προωθείτε μια πιο υγιεινή διατροφή στην αμερικανική αγορά. Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού, απέναντι και σε ένα ελληνικό προϊόν; Υπάρχουν, μαθαίνουμε, και κάποιες γνωστές προσωπικότητες που επιλέγουν τα προϊόντα σας;

Η αμερικανική αγορά, την τελευταία δεκαετία, αρχίζει και κατευθύνεται σε εναλλακτικούς τρόπους υγιεινής διατροφής. Η αντίληψη του Αμερικανού καταναλωτή πάνω στα ελληνικά προϊόντα περιορίζεται στο γιαούρτι, την φέτα, το λαδί, τις ελιές, τα οποία είναι τα πιο αναγνωρισμένα προϊόντα με προέλευση την Ελλάδα. Βέβαια, έχουμε και δυνατό ανταγωνισμό από γειτονικές χώρες και τοπικούς παραγωγούς.

Η αρίστη ποιότητα των υλικών σε συνδυασμό με την δημιουργία γεύσεων έχει κεντρίσει και το ενδιαφέρον επωνύμων σταρ, που έρχονται στο μαγαζί ή στέλνουν το προσωπικό τους για να αγοράσουν το προϊόν μας.

Jonathan Williams-Margaritakis: Ο κρητικός που «κατακτά» τις ΗΠΑ με το ελληνικό γιαούρτι [Συνέντευξη]
Ο Jonathan Williams-Margaritakis (δεύτερος από κάτω δεξιά) στο κατάστημα Go Greek Yogurt στο Las Vegas

Με βάση την έως τώρα εμπειρία και την πορεία σας στον χώρο, υπάρχει κάποια συμβουλή που θα δίνατε σε κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με την επιχειρηματικότητα;

Η επιχειρηματικότητα είναι ένας διαφορετικός τρόπος ζωής, πρέπει να ξεχάσεις την παλιά σου ζωή και να ετοιμαστείς για μια καινούργια.

Εάν πραγματικά αγαπάς και πιστεύεις σε κάτι, έχω να σου πω το εξής: η ημέρα που θα φυτέψεις τον σπόρο, δεν θα είναι και η ημέρα που θα φας το φρούτο. Θα περάσεις από πολλές κακοκαιρίες και απογοητεύσεις, θα πρέπει να συνεχίζεις να ποτίζεις, να σκάβεις, να ξαναφυτεύεις, ακόμη και να βρεις άλλο χωράφι, μέχρι να φθάσεις να συλλέξεις το καρπό σου. Μείνε συγκεντρωμένος και κοίτα μόνο μπροστά, γιατί έτσι πηγαίνει ο δείκτης του ρολογιού, τα αποτελέσματα θα έρθουν, μην τα παρατήσεις!

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας, ποιους στόχους θα θέλατε να έχουν επιτύχει τα Go Greek Yogurt μέσα στην επόμενη πενταετία; Θα σκεφτόσασταν ποτέ να επιστρέψετε στην Ελλάδα;

Για την επόμενη πενταετία, στόχος είναι η εδραίωση μας στην τεράστια αμερικανική αγορά και, σίγουρα, στα μελλοντικά πλάνα βρίσκεται η παγκόσμια αγορά, σε χώρες που είναι ελκυστικές για επένδυση ως προς το προϊόν μας.

Όποτε μπορώ επισκέπτομαι τον τόπο που γεννήθηκα, την Κρήτη. Εάν δραστηριοποιηθούμε στην ευρωπαϊκή αγορά και το επιχειρηματικό και νομικό περιβάλλον είναι ευνοϊκό για επένδυση κεφαλαίου, θα ήθελα να στήσω ένα παράρτημα στην Ελλάδα, το οποίο συγχρόνως θα μου έδινε την ευκαιρία να περνάω περισσότερο χρόνο στην χώρα που γεννήθηκα και να πηγαίνω στο χωριό μου, στην Μάρθα, όπου αντλώ όλη την ψυχική δύναμη για την συνέχεια.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr