Β. Χατζηστεργίου, BookingClinic: «Όραμά μας να γίνουμε το Booking.com για τις κλινικές»
Η Βασιλεία Χατζηστεργίου, Medical Content & Communication Manager της BookingClinic, μίλησε στο επιχειρώ για την ελληνική startup που δραστηριοποιείται στον χώρο της υγείας και που έρχεται να προσφέρει μια νέα υπηρεσία.
Μιλήστε μας για την BookingClinic. Ποιο είναι το αντικείμενο εργασιών της και πως προέκυψε η ιδέα της δημιουργίας της;
Η ιδέα της BookingClinic γεννήθηκε μέσα από μια προσωπική εμπειρία. Όταν ένας αγαπημένος συγγενής έπρεπε να νοσηλευτεί για μια σοβαρή και ακριβή επέμβαση, συνειδητοποιήσαμε ότι δεν μπορούμε να βρούμε online πληροφορίες σχετικά με τις διαθέσιμες επιλογές τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Η αναζήτηση πληροφοριών αλλά και η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών εύκολα και γρήγορα από τον υπολογιστή ή το κινητό μας είναι κάτι που πλέον θεωρούμε δεδομένο. Κάτι που ωστόσο δεν ισχύει για τις υπηρεσίες θεραπείας ή νοσηλείας σε κλινικές και ιατρικά κέντρα. Οι υπηρεσίες υγείας, λοιπόν, ήταν κάτι που δεν μπορούσε να λείπει.
Εντοπίζοντας αυτή την σημαντική ανάγκη για τον ασθενή και αυτό το κενό της αγοράς από τη μεριά των Κλινικών, ξεκινήσαμε να δουλεύουμε πάνω στην ιδέα, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της σε beta phase μέσα στο 2018. Η Bookingclinic.com είναι μια διεθνής πλατφόρμα που δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει τον ασθενή που αναζητά θεραπεία ή νοσηλεία σε μία Κλινική ή Ιατρικό Κέντρο, ένα πρόγραμμα αποκατάστασης ή ένα διαγνωστικό πακέτο. Πρόκειται για μια εύκολη και φιλική πλατφόρμα που παρέχει αξιόπιστες και διαφανείς πληροφορίες προκειμένου ο χρήστης να αναζητήσει, να συγκρίνει και τελικά να κάνει ο ίδιος ηλεκτρονική κράτηση της θεραπείας του στην καλύτερη κλινική με την καλύτερη τιμή, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα. Του παρέχει έτσι πρόσβαση σε Κλινικές υψηλού κύρους στη χώρα του αλλά και εκτός συνόρων.
Πόσους χρήστες έχει αυτή τη στιγμή η υπηρεσία σας και με πόσες κλινικές συνεργάζεστε;
Μέχρι στιγμής έχουν ενταχθεί 20 κλινικές με 150 συνεργαζόμενους γιατρούς, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, και έχουν αναρτηθεί στην πλατφόρμα 200 διαφορετικές θεραπείες από 15 ειδικότητες. Ακόμα, είμαστε στην ευχάριστη θέση να βρισκόμαστε στη διαδικασία ένταξης αρκετών νέων κλινικών, ιατρικών και διαγνωστικών κέντρων τα οποία θα εμπλουτίσουν ακόμα περισσότερο το περιεχόμενο της BookingClinic.
Η BookingClinic παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό με αφορμή την επιλογή της από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής ως μία από τις πιο καινοτόμες επιχειρήσεις που είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν στο περίπτερο Digital Greece της ΔΕΘ 2018 αλλά και μετά από την επιλογή της ως μία από τις 25 καλύτερες start-ups στον τομέα της Υγείας από το European Institute of Innovation & Technology (EIT Health).
Ωστόσο, δεν έχουμε ξεκινήσει ακόμα την προώθησή της στο ευρύ κοινό και το Digital Marketing καθώς επιθυμούμε να έχουμε πρώτα πλούσιο υλικό στην πλατφόρμα, που θα καλύπτει τις ανάγκες των ασθενών που αναζητούν, συγκρίνουν και κάνουν κράτηση της θεραπείας τους. Έτσι, η BookingClinic δεν έχει ακόμα conversions, ωστόσο, η κίνηση είναι αρκετά αυξημένη από τον πρώτο μήνα.
Μιλήστε μας για τον τομέα του ιατρικού τουρισμού, με τον οποίο ασχολείστε, και τις προοπτικές που προσφέρει στις ελληνικές επιχειρήσεις και την οικονομία της χώρας μας.
Πέρα από τα οφέλη για τους ασθενείς και τις κλινικές γενικότερα, πιστεύουμε ότι η BookingClinic μπορεί να παίξει επίσης έναν καταλυτικό ρόλο για τον ιατρικό τουρισμό. Μέχρι τώρα οι προσπάθειες που γίνονται είναι μέσω πρακτόρων και μεμονωμένες από κάθε κλινική σε συγκεκριμένες χώρες - στόχους.
H Ελλάδα, έχει κάθε λόγο να θέλει να μπει δυναμικά στο χάρτη του παγκόσμιου ιατρικού τουρισμού, όχι μόνο λόγω των τουριστικών πλεονεκτημάτων της αλλά και λόγω των υψηλής ποιότητας ιατρικών υπηρεσιών, όπως η υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, η οφθαλμολογία, η ορθοπεδική, η οδοντιατρική και άλλες.
Ωστόσο, σήμερα ελάχιστοι στο εξωτερικό γνωρίζουν την ποιότητα της ιδιωτικής ιατρικής περίθαλψης στην Ελλάδα και τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα. Το ρεύμα του ιατρικού τουρισμού διοχετεύεται στην Κεντρική Ευρώπη, κυρίως σε Γερμανία, Ελβετία, Αυστρία, ενώ ανερχόμενες είναι και χώρες όπως η Ουγγαρία, η Τσεχία και η Κροατία.
Στην Ελλάδα του σήμερα, που αποστραγγίζεται από γιατρούς, είναι σημαντικό να αναδειχθούν τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα στο χώρο της ιδιωτικής υγείας και να δημιουργηθεί ένα ρεύμα τόνωσης του κλάδου σε επιχειρηματικό και επιστημονικό επίπεδο. Για να γίνει αυτό, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η διαφάνεια, η ανάδειξη της πρωτοπορίας, και η μέγιστη αξιοποίηση των νέων εργαλείων στην ψηφιακή εποχή.
Είναι εύκολο, έχοντας την αρχική ιδέα για μια startup, να την κάνεις πράξη; Υπήρξαν δυσκολίες που αντιμετωπίσατε; Πως τις ξεπεράσατε και ποια είναι η δική σας συμβουλή επί του θέματος;
Κάθε startup, για να μετατρέψει μια αρχική ιδέα σε ολοκληρωμένη επιχειρηματική πρόταση, χρειάζεται πολύ χρόνο με brainstorming, έρευνα αγοράς, συζητήσεις με έμπειρα άτομα και συνεχείς τροποποιήσεις και προσαρμογές της αρχικής ιδέας ώστε να καλύπτει μία πραγματική ανάγκη ή ένα κενό της αγοράς, προσφέροντας ένα υψηλής ποιότητας καινοτόμο προϊόν.
Ακόμα, μια νεοφυής επιχείρηση πρέπει να απαρτίζεται από μια καλά δεμένη ομάδα με κοινό στόχο και όραμα, με λειτουργική επικοινωνία και συνεργασία. Η σύνθεση της ομάδας, η συμπληρωματικότητα των δεξιοτήτων, των γνώσεων και της εμπειρίας των μελών της, αλλά και η λήψη των κατάλληλων αποφάσεων και των σωστών επιλογών, είναι αναμφισβήτητα τα καθοριστικά στοιχεία ώστε μια καλή επιχειρηματική ιδέα να μετουσιωθεί σε μια επιτυχημένη επιχείρηση που να ξεχωρίσει σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερα απαιτητικό και ανταγωνιστικό.
Είναι γεγονός πως κάθε startup που φέρνει κάτι καινούργιο στην αγορά πρέπει να είναι προετοιμασμένη να έρθει αντιμέτωπη με πολλές προκλήσεις και απογοητεύσεις. Καθοριστική είναι η επιμονή και η αντοχή στις δυσκολίες και στα εμπόδια που σίγουρα θα προκύψουν, αλλά κυρίως η δέσμευση και η πίστη πως αυτό που κάνει έχει αξία έτσι ώστε να το υποστηρίζει πλήρως.
Το BookingClinic έχει βραβευθεί από το European Institute of Innovation & Technology (EIT Health) αλλά και αλλού. Μιλήστε μας για τις συγκεκριμένες διακρίσεις και για το τι σημαίνουν αυτές για εσάς.
Είμαστε πολύ περήφανοι για την πορεία της BookingClinic και την αναγνώρισή της από σημαντικούς φορείς και επαγγελματίες που ασχολούνται με την ανάδειξη της καινοτομίας, την υγεία, τις επιχειρήσεις και όχι μόνο.
Μέχρι σήμερα, έχει επιλεγεί από το European Institute of Innovation & Technology (EIT Health) ως μία από τις 25 κορυφαίες ευρωπαϊκές start-ups στον τομέα της υγείας, όπως επίσης και ως μία από τις 10 καλύτερες startups στην Ελλάδα από το Disrupt Greece, μία διοργάνωση των Industry Disruptors – Game Changers και του Fortune Greece σε συνεργασία με την εταιρία Παπαστράτος. Ακόμα, έχει επιλεγεί από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης ανάμεσα στις 100 νεοφυείς επιχειρήσεις που εκπροσώπησαν την ελληνική επιχειρηματική καινοτομία στο περίπτερο Digital Greece στη ΔΕΘ 2018.
Όλες αυτές οι διακρίσεις μας έχουν προσφέρει πολλά εφόδια, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, μας έχουν δώσει ώθηση ώστε να προχωρήσουμε δυναμικά και να δουλέψουμε σκληρά για να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες και την εταιρία μας και φυσικά, υπήρξαν η αφορμή για να γεννηθούν νέες ιδέες και νέες συνεργασίες.
Η εταιρεία σας συμμετείχε στη φετινή ΔΕΘ. Ποια ήταν η εμπειρία που αποκομίσατε και ποια η εικόνα που έχετε σχηματίσει για την ελληνική startup σκηνή;
Η συμμετοχή στη φετινή ΔΕΘ ήταν μια μοναδική εμπειρία για κάθε start-up που είχε την ευκαιρία να βρεθεί στο περίπτερο του Digital Greece, ενός περιπτέρου που αποσκοπούσε στην ανάδειξη της επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας και των νέων ιδεών.
Είναι γεγονός, πως σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά αξιόλογα νέα άτομα, με ικανότητες και δυνατότητες, όρεξη και επιμονή που καταφέρνουν να προχωρήσουν και να καινοτομήσουν σε ένα περιβάλλον που είναι αντίξοο. Οι ελληνικές start-ups αποδεικνύουν πως παραμένουν δημιουργικές και δραστήριες και έχουν όλες τις δυνατότητες να ανατρέψουν την αγορά, να δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες και θέσεις εργασίας και να διαπρέψουν σε μία εποχή που δυστυχώς δημιουργούνται πολλαπλά εμπόδια στους νέους επιχειρηματίες.
Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας για την BookingClinic και ποιους στόχους θα θέλατε να έχετε επιτύχει μέσα στην επόμενη πενταετία;
Στα επόμενα βήματά μας επιθυμούμε να επεκτείνουμε το δίκτυο των συνεργατών μας, εντάσσοντας και άλλες Κλινικές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι στρατηγική μας επιλογή να στοχεύουμε στους καλύτερους συνεργάτες, τις κλινικές και τους συνεργαζόμενους γιατρούς που πρωτοπορούν και καινοτομούν και εκσυγχρονίζουν τις υπηρεσίες υγείας.
Στόχος μας να δώσουμε στους ασθενείς εύκολη και άμεση πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες υγείας και να εντάξουμε τις κλινικές στο e-market, συνδέοντάς τι με την παγκόσμια αγορά του ιατρικού τουρισμού.
Όραμά μας να διευκολύνουμε τον ασθενή σε μια κρίσιμη στιγμή και να γίνουμε ο συνήθης τρόπος που επιλέγει ώστε να κάνει κράτηση της θεραπείας του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ή όπως έγραψε ο τύπος για εμάς να γίνουμε το «Booking.com για τις Κλινικές».
Σχόλια